dilluns, 5 d’octubre del 2020

PAS DE SA CREU-PUIG DES BOIXOS-PAS DE SA COVA

Hem començat la setmana fent una ruta per la zona de Valldemossa, deixant el vehicle a l’ urbanització de s’Arxiduc, a l’entrada de la finca pública de Son Moragues.

L’Aemet donava sol, però hem arribat amb una forta pluja a Valldemossa, hem esperat una mica i hem partit quan ja no plovia, finalment ha sortit el sol la resta de la ruta.

Lloc molt freqüentat per excursionistes, ja que d’aquí surten moltes rutes, hem fet el tram del camí fins sa Font del Rupit, actualment sense aigua, la caseta que es va construir per embotellar l’aigua actualment està en runes.

Ens serveix la caseta com a punt de referència, al poc de passar-la i en una corba molt pronunciada a la dreta, nosaltres seguim rectes, la nostra idea era pujar pel pas de sa Cova, però al no trobar cap fita ni vestigis de pujada hem continuat fins que hem arribat a un forn de calç restaurat.

Just darrera surt un antic camí de roter, al qual hem agafat, i sense deixar-lo en ha dut fins el pas de sa Creu, situat al sender que puja des de la Font dels Polls i que continua fins el pla de Ses Aritges, essent una via alternativa a la normal del GR, i que passa pel Reco Perdut, al cap de una estona hem arribat a sa Cova de s’Aigo.

Aquesta cova, és utilitzada com abeurador per les bísties des de temps immemorials. De la cova hem seguit ara sense seguir cap camí fins el puig des Boixos, no confondre amb el altre puig des Boixos, situat més al sud al costat de sa Mola de Son Pacs. La situació privilegiada d’aquest cim fa que tinguem unes vistes estupendes de totes les cimes entre el Teix i el Galatzó.

Hem aprofitat per menjar una mica, el dia que havia començat gris i am pluja ara era solejat i amb bona temperatura. Després del període de manutenció, hem baixat anant a cercar el pas per a on volíem pujar el dematí, per tant hem fet la ruta desitjada, però a l’inrevés.

Ben aviat hem trobat en sender de baixada, salvatge, però fitat, la cosa era trobar el que ens tenia que dur al pas de sa Cova, ja que hi ha el pas del Coconar a prop i a més a més aquest sender travessa la zona de banda a banda.

Ha anat bé, entre tots dos hem trobat les fites de baixada, fins que hem arribat al pas, un petit revolt que supera les timbes que hi ha als voltants, un pas que ens ha agradat molt, després del pas hem seguit fins trobar la balma que li dóna nom, també en un altre revolt.

Des de la balma ara ja resta poc per arribar al GR i tancar el cercle, pels que el vulguin fer de pujada, molt fàcil, després de sortir del GR en la corba citada anteriorment, al arribar a un paret seca i botar-la a ma esquerra hem deixat una gran fita que duu al senderet del pas, nosaltres no havíem trobat cap indicació i per això hem passat de llarg.

Final feliç a Valldemossa, a Can Molines menjant una coca de patata i xicolati, per cert, una crítica a l'ajuntament; com diuen a los madriles "con la que está cayendo", amb el poble com un desert, molts de negocis tancats i  es continua cobrant ORA, que s'ho facin mirar!!

Per tant, ruta semi circular, només el tram del GR ha estat d'anada i tornada, de uns 11 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 500 metres, realitzada amb 4 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Lluís i Tomàs.