dimecres, 21 d’octubre del 2020

SIERRA DE CHÍA

Avui l’Aemet donava pluges i vent, per tant m’he aixecat sense massa esperança de poder sortir a fer ruta, però al veure que ni plovia ni feia vent he sortit a prop de Ramastué.

He anant amb el vehicle fins el poble de Chía, per sortir des d’allà per PR-HU-51 que va cap El Run, Seira i Barbaruens. El camí ample, i amb els colors de la tardor en plena efervescència, el terra com una catifa multicolor amb les fulles dels arbres caigudes.

La pujada en principi és molt suau, fins que arribam al creuament que duu a El Run, a ma esquerra, al cap de 100 metres deixam el camí ample per sortir per la dreta en un sender marcat amb triangles vermells de rutes BTT.

Ara la pujada ja més pronunciada, li va donant la volta al cap de la Sierra de Chía, que és molt llarga i arriba fins el Collado de Sahún. He seguit aquest sender, fins que he tornat sortir a un camí ample, que novament he deixat per la dreta en un nou sender, que segueix els triangles BTT.

He sortit a una pista que va de Seira fins a Plan, per la que he caminat una bona estona direcció PLan, fins que novament en una gran plana, he tornat sortit per la dreta, per tant, sempre s’ha d’anar cap a la dreta, i ara en forta pujada, he continuat fins arribar a la cabanya de L’Estalló, una mica més am unt hi ha una caseta amb una antena damunt.

He agafat un camí ample, però amb moltes pedres que segurament fou emprat per construir uns grans repetidors que hi ha més a munt, un sembla que recull el senyal i l’altre el repeteix a la vall de Benasque, no sé si això encara funciona, però allà dalt estan aquestes construccions metàl·liques.

Una vagada superades els repetidors, he continuat per amunt, la boira me impedia veure res, fins que per un moment he vist el cilindre geodèsic i he pujat fins aquets punt, que no és el més alt de la Sierra, en concret és La Balsarán, una mica més lluny hi ha el cabo de la Collada i la Punta de Chía, que és el punt més alt de tota la Sierra de Chía.

Com que havia sortit tard, ja no podia seguir més, a part de la perillositat que sempre duu la boira, per tant he tornat pel mateix camí, però fent algunes dreceres.

En definitiva, la ruta d’avui ha estat d’anada i tornada amb un desnivell de 1200 metres, la distància ha estat de 20 quilometres, realitzada en 6 hores i 45 minuts.