dimecres, 7 d’octubre del 2020

PUIG GROS DE BENDINAT-MIRADOR DE N'ALZAMORA

Feia anys que no trepitjava sa Serra de Na Burguesa i això que hi vaig anar molt quan entrenava per fer els camins de sant Jaume en la dècada passada. Avui hi he tornat per fer un tram des del cementiri de Gènova.

He deixat el vehicle passat el cementiri, quan ja no es pot passar més, i he agafat el camí que surt just davant el segon túnel que travessa l’autopista. Però avui volia fer el camí de pujada diferent, per tant he deixat el camí ample per sortir en un sender a l’esquerra, he anat pujant en diagonal esquerra donant s’esquena a Palma.

Els primers trams amb molta pendent, però còmodes, el sender s’ha acabat i he continuat sense traça, al final la cosa s’ha complicat i he trobat la vegetació molt atapeïda, finalment he sortit al camí uns metres abans del punt de pas que guanya el comellar que fa una gran depressió a l’esquerra.

Al cap de una estona he sortit a un camí ample que ve de Bendinat i una mica abans de una barrera de fusta amb un cartell desgavellat que ens diu que entram al camí de Bendinat, he sortit per un senderó a l’esquerra que en pocs minuts et deixa al cim del Puig Gros.

He desfet les passes d’aquest senderó, per ara sí, passar la barrera pel costat i anar en direcció al Coll des Pastor, a on hi ha un creuament de camins, uns 20 metres abans del creuament, he agafat el sender de l’esquerra per anar en direcció al mirador de n’Alzamora.

S’ha de caminar per aquet sender fins que s’arriba a un nou creuament, a la dreta va cap el coll de sa Creu, a l’esquerra cap el mirador. La caseta del mirador està completament esbucada, els bancs s’aguanten, per tant, he aprofitat per dinar una mica i després he tornat pel mateix camí.

M’havien comentat que hi ha una cova per baix, per tant al veure unes fites a ma esquerra en la tornada, he sortit per un nou senderó que en forta baixada, amb culada inclosa, m’ha dut fins la cova, també n’hi ha una de petita una mica abans.  El nom de la cova és des Marmol i és una de les més grans de la Serra de Na Burguesa, s'hi pot entrar evidentment amb els estris adequats, jo només he estat a defora.

He vist com en el comellar a baix hi havia un camí i més coves per les parets, és una zona molt perforada naturalment. Però ja serà un altre dia que vagi a investigar aquest lloc.

He tornat enrere fins el costat del mirador per seguir pel mateix camí fins el creuament citat abans, en lloc de tornar per a on havia vengut he anat en direcció al Coll de sa Creu, però la intenció era fer una circular i tornar al coll des Pastor, per baixar cap a Gènova, i ara sí pel camí oficial que guanya la baixada per un gran comellar situat entre Na Burguesa i la zona del cementiri.

Finalment he arribat a la zona d’aparcament, hi havia un cotxo dins el túnel petit, supòs que devia ser una parella que havia anat a pegar un xisclet, la zona és molt solitària, està bé que la gent s’entretengui en temps de pandèmia!!

En definitiva, ruta semicircular, distància de 14 quilometres, amb un desnivell acumulat de uns 500 metres, realitzada en 5 hores i quart comptant aturades.

CASTELL DE BENDINAT

ESQUELET DE UN VOLADOR ENORME

PUIG GROS DE BENDINAT

ES GENERAL AL PUIG GROS

MIRADOR DE N'ALZAMORA

MOLA DE S'ESCLOP I GALATZÓ

PUIG DEL MIGDIA

PUIG GROS DE BENDINAT DES DEL MIRADOR

ES MIRADOR ESTÀ EN RUNES. ECOTAXA?