dissabte, 3 d’octubre del 2020

CAMÍ DES GRAU-PUIG DE SA PARRA-PAS DES GAT

Abans d’ahir ni sabia que existien ni el Puig de Sa Parra ni el Pas des Gat, per tant he fet una ruta completament inèdita en una zona propera a Puigpunyent.

He deixat el cotxo a on surt la carretera nova d’Estellencs, i he agafat el camí des Grau que passa per davant Son Fortesa, sempre hi ha una guarda de porcs que solen sortir a saludar als senderistes, simpàtics i bruts, com toca.

He continuant pujant pel camí, marcat en tot moment i abalisat amb indicacions de direcció, d’aquesta manera he arribat al creuament que duu al Coll d’Estellencs, jo he continuat cap es Grau, però a pocs 100 metres en una corba molt pronunciada a ma dreta, he deixat el camí principal per l’esquerra, al baixar he deixat fites de tot el recorregut efectuat fins el puig de Sa Parra, ja que no n’hi havia ni una i el sender ha estat realitzat per intuïció.

Una mica després de deixar el camí, he creuat un torrent, a on també he deixat fites i he pujat per amunt fins que he arribat a la carena, després una estona per damunt la carena, hi ha dos llocs claus, que són com a petits passos per a on s’ha de passar obligatòriament, per tant també he deixat fites en aquests llocs.

És possible que hi hagi un altre lloc per pujar, de totes formes, als dos costats hi ha unes bones timbes, i només he vist al cim la clàssica fita cimera.

He baixat pel mateix lloc i he tornat al punt a on havia deixat el camí, ara tocava cercar la segona gran fita del dia, el pas des Gat per a tornar a Puigpunyent sense anar fins el Grau.

Tampoc està fitat, mirant el mapa he sortit just al portell que indica que estam entrant a sa Finca de Sa Campaneta, i he trobat una encletxa, que a dins si que hi havia dues fites, i una de les fletxetes den Torrens, però esborrada. Fins aquí tot perfecte, el pas molt guapo, és fa la baixada dins aquesta grieta en tres estadis, però ara vendria l’infern, per sortir cap avall, el terreny està completament desfet, els bancals mig esbucats i el càrritx et tapa de dalt a baix, és veritat que he vist dues fletxetes més, però no hi ha sender visible i s’ha d’anar molt en compte, de fet al posar el peu en un bancal, s’ha anat més de un metre lineal per avall, quasi hi vaig darrera i les pedres eren de considerables dimensions, tot ha quedat amb un bon susto i qualque fregada al llenegar una mica.

Finalment he arribat al camí, per arribar a Son Fortesa tan es pot anar per l’esquerra com per la dreta, he anat per la dreta i m’he trobat una casa, hi havia cans amollats però no m’han dit res; he arribat a baix i abans d’arribar a Puigpunyent he tornat a saludar els porcs.

Per tant, ruta circular, excepte el tram del Puig i el darrer tram asfaltat, de 14 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 500 metres, realitzat en 5 hores i mitja comptant aturades.