dimarts, 27 d’octubre del 2020

PAS DES COCONAR-SES FONTANELLES-ES CARAGOLÍ-PAS D'EN MIQUEL

Després de passar uns dies pel Pirineu, novament fent ruta per Mallorca, avui amb una fita clara, fer el pas des Coconar. He deixat el vehicle a l’ urbanització Arxiduc, per anar cap a la Finca pública de Son Moragues.

En haver passat algunes barreres s’arriba a una caseta mig esbucada, es va utilitzar per recollir l’aigua de la Font de na Ropit, just passat uns poc metres i a l’esquerra surt un sender, bastant fitat que ens durà fins el pas des Coconar.

La pujada assoleix una forta pendent en poc metres i arriba en un moment donat a les parets del penyal, ara s’han de seguir les fites cap a la dreta, fins que trobam el pas, són tres grimpades curtes, el càrritx va molt bé per seguir la marxa i en haver passat aquest tram ja assolim la part de dalt, per a on passa un antic camí, molt difuminat i també fitat.

Com que fa poques setmanes vaig fer el pas de Sa Cova, situat a la dreta i vaig recórrer aquest part, avui he partit cap a l’esquerra, cercant la millor forma per arribar al puig de Ses Fontanelles, en un moment determinat he deixat ses fites i he ant una mica cercant la millor pujada vertical pels millors llocs, fins que arribat al pla de dalt, ja tenia Ses Fontanelles a tir de pedra.

Ha fet molt bon dia, però el ventet que feia era ben fresc, he aprofitat per menjar una mica a Ses Fontanelles i després he partit cap Es Caragolí, que el tenia ben a prop, he agafat el camí de s’Arxiduc una estona, he pujat Es Caragolí i he seguit fins el desviament que duu al Coll de Son Gallard, a on jo he tombat a l’esquerra cap el Mirador de Ses Basses.

Enmig m’he trobat la cova de l’ermità Guillem, plena d’estampetes i algunes icones religioses, sembla que a a vegades també s’hi fan misses negres, una vegada hi vàrem trobar una ànnera sense cap, la gent s’ha d’entretenir i les covetes donen molt de si.

He visitat la cova i he seguit per la sortida de l’esquerra a on he agafat una baixada, que m’ha duit fins una bifurcació, jo com volia anar al Mirador he agafat el sender de l’esquerra en pujada, fins que he arribat al mirador de Ses Basses, aquí a pocs metres hi passa el camí de Ses Basses, senyalitzat i també ens indica el camí de s’ Arxiduc pel pas d’en Miquel.

Com que no recordava si havia fet aquest pas, he agafat aquest camí, tot d’una he trobat una barrera de fusta, amb un indicador que em comunicava que entrava dins “la Muntanya del Voltor”, propietat privada, i que es dediquen a protegir la natura, paradoxalment, només a 5 metres de la barrera un nou indicador em comunicava que hi havia “Caza Mayor” i que no sortís del camí, bona no, molt bona tampoc, excel·lent manera de protegir la natura, liquidar cabres que quasi venen a menjar de les teves mans a cops d’escopeta. En tot cas el Pas d'en Miquel és un portell i un camí ample, supòs que antigament debia ser una altre cosa.

He seguit baixant i m’he trobat  filferros i prohibicions, de fet sembla que el sender vol fer anar als caminants cap el camí de s’Arxiduc enlloc del que és més natural que és anar cap el Pla del Pouet. He seguit baixant, fins arribar a l’entrada del Pla des Pouet, a on hi havia dos excursionistes berenant, he trobat més gent, és veu que a la caseta de baix no hi ha ningú que aturi els caminadors, com he pogut comprovar en arribar-hi.

Ara ja només em restava tornar al cotxe pels camins asfaltats de la zona de dalt de Valldemossa, a on continuen construint xalets de luxe, protegint la natura com Déu mana.

Per tant, avui ruta circular de 12 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.