dimarts, 3 de novembre del 2020

ES RUTLÓ-PAS DE S'ALARDENAR-FONT DE S'AVENC-PAS D'EN FRENICHE

Ruta d’avui per la finca de Massanella, per paratges poc transitats i terrenys difícils. Hem deixat els vehicles al carrer del costat de la finca de Massanella i hem fet la moltes vegades transitada ruta fins a sa Casa des Bosc.

Una vegada passada sa casa des Bosc i seguint el camí que puja al Coll de sa Línia, al cap de uns vint minuts hem agafat un camí a ma esquerra, fa temps hi vaig deixar una fita i encara hi és. La referència és que des d’aquest desviament es veu perfectament es Rutló.

La pujada al principi es f per aquest camí , que en arribar a una sitja acaba, el que s’ha de fer es continuar en la mateixa direcció que ens marca es Rutló que tenim a dalt. Li passam per la dreta i seguim fins agafar la seva esquena, a on una grimpada de uns 15 metres ens situarà en disposició de poder arribar al cimet.

Hem tornat a baixar pel mateix lloc, però hem passat una corda per un arbre per baixar amb més seguretat, ja que la pedra es romp molt, una estona abans ens havia donat un bon susto baixant dues pedres enormes que quasi em passen per damunt.

Hem seguit per la coma que ens havia duit fins la base del Rutló, fins que hem arribat a un cul, de sac, a ma dreta unes roques vermelloses i a ma esquerra tenim el pas de s’Alardenar, enacara que no hi ha cap fita que el marqui.

El pas no és complicat, però com sempre molt alerta al costat  esquerra hi ha una bona caiguda. Una vegada superat el pas, ens queda una bona pujada direcció Massanella que tenim damunt, fins arribar a sa Font de s’Avenc, a on hem aprofitat per dinar, per moment la boira ens ha envoltat.

Des de sa Font, hem seguit una estona el camí de baixada, però al arribar a l’alçada del puig de la nostra dreta que tenim a baix, ens hi hem adreçat per una zona aspre i de mala petja, anàvem a cercar el pas d’en Freniche.

Finalment més a baix de l’esperat l’hem trobat amb l’única fita que hem vist en tota la baixada, és una cornisa estreta en la que hi ha alguns arbres que ens donen recolzament, en tot cas, novament la caiguda és fotuda.

El pas és curt, però ens deixa en una pendent molt forta, una mica més enllà hi ha una rosseguera, però baixam per l´alzinar i ens hem recolzat molt amb els arbres, ja que com he dit la pendent és de pinyol vermell.

En arribar a una sitja elevada el sender es suavitza una mica i al cap de una estona ens deixa en un camí que es va fent ample i finalment ens duu al camí de sa Coma des Bosc que puja al Coll de sa Línia, tancant així el cercle que havíem iniciat per pujar al Rutló.

Ara ja només ens restava fer el tram fins el punt de sortida per la coneguda pista que passa per sa casa des Bosc i Can Bajoca.

En definitiva, ruta semi circular de 20 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 1000 metres, realitzat en set hores i quart.

Assistents: Manolo i Tomàs.