dilluns, 9 de novembre del 2020

CAMÍ DES PUIG GROS-ES PLANIETJAR-COMA D'EN BUSCANTE

He començat la setmana amb una caminadeta per la zona de sa Comuna de Bunyola, ruta assequible pràcticament per a tothom i que també va bé pels que es volen iniciar en aquest món de la muntanya tots sols, la comuna ofereix moltes possibilitats amb infinitat de camins, passos i alguns puigs.

He deixat el cotxo passat els Cocons i abans d’arribar a Ca Na Moragues, en arribar a aquesta casa, he girat a la dreta, i en arribar a la barrera d’entrada de Cas Bergantet, he agafat el Camí Nou o Camí des Puig Gros que surt just a l’esquerra del portell citat.

El camí puja amb ganes, fent unes bones llaçades quer ben aviat deixen veure unes bones vistes, quan passam a prop del Puig Gros a la nostra dreta, el camí s’eixampla i es suavitza molt, fins i tot finalment hi ha una lleugera baixada per arribar al Planietjar, a on hi ha un Pou amb bevedors, que s’aguanta en perfectes condicions.

Aquí tenim tres opcions, a l’esquerra i al costat de una barraca de carboners surt el sender fitat cap el pas de s’Arboç que ens baixa a sa Coma Gran, si seguim pel camí ample de l’esquerra arribam a Cas Garriguer, que disposa de bancs, taules i torradores, és una area recreativa, i el de la dreta que ens duu cap a altres indrets, com són sa Coma d’es Buscante o el Torrent de sa Coma de s’aigo.

Jo he agafat el que duu a Sa Coma d’en Buscante i he baixat per un senderó a ma dreta, que s’ha d’anar alerta ja que no està fitat. El lloc és idíl·lic, ombrívol, amb molta verdor i amb les dues barreres que delimiten Cas Bergantet de Sa Coma, que són de una especial bellesa.

Una vegda es passa la segona barrera al poc trobam un reconet molt agradable per a berenar amb una taula de pedra, tot seguit i continuant la baixada arribam a una balma que fou aprofitada per a construir una casa, actualment abandonada, seguim la baixada i arribam a Can Picarola, abandonam el camí ja que està tallat i passam per un sender que ens duu fins el tram asfaltat que ens baixa a la barrera de Cas Bergantet, a on es tanca el cercle.

Els darrers metres són els mateixos de l’anada, passant de nou per davant ca na Moragues.

En resum, ruta circular, distància 8 quilometres, amb un desnivell acumulat de 450 metres, realitzada en tres hores comptant l’aturada del berenar.