dissabte, 14 de novembre del 2020

SA RATETA, NA FRANQUESA I L'OFRE PELS BARRANCONS

Avui teníem ganes de veure la massificació que tanta polèmica dur als accessos de la Serra de Tramuntana, per tant hem quedat amb el Grup Pinyol Vermell per fer la gran clàssica dels Tres Mils, amb la singular baixada pels Barrancons.

Hem deixat els vehicles als aparcaments que hi ha a prop de l’embassament de Cúber, quan hem arribat encara hi havia lloc, la massificació a primera vista no era tan com alguns diuen, he vist llocs per aparcar a diversos indrets a les 9 del dematí.

Hem sortit des de la barrera d’entrada a l’embassament per anar fins la presa, i en arribar a la presa agafar a l’esquerra per anar cap a Sa Rateta, en aquest tram hem coincidit amb uns joves que anaven amb la samarreta de un equip de futbol, línies vermelles i blanques, ens han acompanyat fins que hem aturat per berenar, hem vist dos grups més de senderistes que pujaven, per tant poca massificació.

Hem aturat una mica abans de la casa de neu de Sa Rateta, a on hi ha un avenc al costat, el Grup Pinyol vermell té el costum de berenar devers les 10:30, i jo  m’adapt als gustos de la gent amb qui comparteixo rutes.

Hem seguit pujant i hem arribat al cim de Sa Rateta, el més alt, avui no hem anat fins el cim sud. Des del cim hem baixat al coll dels  Gats, que separa sa Rateta de Na Franquesa, jo he baixat per la directa i els companys han vorejat una mica, per finalment trobar-nos al coll que  quan hi vaig anar la primera vegada amb el GEM, el batiaren com el prat de na Heidi, el coll dels Gats.

Hem pujat a na Franquesa per l’esquerra en primera instancia i després pujada al cim, ha estat en aquest moment quen de nou ha sortit el tema de la massificació, alguns integrants del grup han vist com a la punta de l’Ofre hi havia tanta gent que no podien ni seure, estaven tots drets, per tant hem decidit no pujar a l’Ofre, però al arribar al coll dels Cards, hem pogut comprovar, ja a vista segura que no era gent dreta el que ens pensàvem veure, eren arbres secs, que semblaven persones.

Per tant hem pujat a l’Ofre, encara que veritablement al cim hi havia una dotzena de persones humanes, alguns hem arribat a dalt i altres han decidit per seguretat vírica no fer-ho. Hem baixat cap el coll de sa Poma, fins el telescopi que es va  instal·lar allà quan en Paquito Franco era Brigada, i amb el que amb un cèntim de velló podies mirar les estupendes vistes.

Hem aprofitat està en aquest magnífic lloc per a dinar, avui la cosa ha a estat magre, ni vi, no cafè, ni herbes, hi ha una crisi que te cagues !!

Hem tornat una mica enrere, per agafar el camí que baixa a Orient, per Comasema, una pintada blava de considerables dimensions, així ho marca; però sembla que el pintor va anar a qualque botiga de pintura a on hi devia haver un dos por tres o un altre tipus de descompte, ja que va carregar sprays a rompre i es va dedicar a pintar quasi cada roca que trobava, el malparit!!  Supòs que no llegirà aquesta crònica, però si ho fa, ell o cap altre que tengui aquestes ocurrències,dir-li que amb les fites de pedres n’hi ha prou, no és necessari posar taques de pintura blava cada dos metres per no perdre el camí, ja està bé de fer animalades i barrabassades, que sembla que han obert sa loqueria!!

Bé, el sender aquest que baixa a Comasema, és el que està pintat, però també abans  a la pujada a sa Rateta està ben decorat. Nosaltres hem baixat pel aquest lloc denominat els Barrancons, una baixada molt entretinguda i vertical, sense massa complicacions. En arribar a baix, hi ha un camí ample, a la dreta cap a Orient, passant per Comasema i a l’esquerra cap el coll dels Bosc, a on ens hem dirigit. La pujada per una via ample i que al final és bastant exigent ens duria a tancar el cercle a on havíem estat unes hores abans.

Hem sortit al camí que va a la canaleta de Solleric per la dreta i a la presa de Cúber per l’esquerra, i hem anat cap a Cúber, a on havíem deixat els vehicles.

Per tant ruta semi circular de 17 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 800 metres, realitzada en 8 hores i quart comptant aturades.

Assistents: Victòria, Marga, Pere, Biel i Tomàs.