dimecres, 25 de novembre del 2020

CLOT DE DEU-RELLAR DE SON MARC

Sempre que passava per la carretera de Pollença a Lluc em fixava amb unes roques captivadores, avui he anat a caminar a dins aquesta zona, compresa entre la carretera citada i el Camí Vell de Lluc.

He deixat el vehicle en el camí Vell de Lluc, just davant la barrera del camí que baixa de Fartaritx i passa pel Ninot, he caminat una estona pel camí Vell , i quen s’arriba auna corba a ma esquerra a on pegues amb un portell que entra a la finca de Can Melsion, he girat a ma dreta per entrar al cau del torrent de Muntanya.

Tot d’una m’he trobat amb una barrera basculant, en aquest cas es pot passar per damunt, ja que tot sol és mal de fer aixecar-la i passar al mateix temps. Tot d’una passada la barrera m’he anat cap a l’a dreta fins que he arribat a un forn de calç, que curiosament disposa de una plataforma, és el primer que veig així.

En tendència a la dreta he anat fins una sitja i des d’aquí ja he iniciat la pujada per un antic camí de ferradura, a estones visible a altres no, de totes formes si hom perd el camí, el millor és anar pujant, ja que per un costat hi ha roques altes i per l’altre baixada en pendent cap el torrent.

He arribat a la primera fita del dia, el Clot de Deu, un lloc ancestral de cultiu, que disposa de bancals que demostren que fou una zona a on s’hi treballava, enmig del Clot una casa en runes, una llàstima. He anat fins la paret del fons i he començat a pujar cap a les parets que envolten el clot.

He passat per una bretxa, que al final complica una mica la passa, ja que s’ha de fer una grimpada entre arbusts. Finalment m’he trobat a dalt una paret seca i he anat cap a la dreta fins que he trobat el senderó que puja pel coll de Moixarrins.

He seguit el sender, direcció nord fins que he arribat a un altre collet, tancat amb barrera, per que a dins aquest espai hi ha ases amollats. M’he aturat aquí i he pogut veure la carretera i les cases de Mortitx ben a prop.

He tornat pel mateix camí fins el coll de Moixarrins, però m’he desviat a l’esquerra per endinsar-me una estona en el Rellar de Son Marc, la zona rocosa que es veu des de la carretera i que he comentat abans.

És la típica zona de roca càrstica, aspre i complicada, però he pogut arribar fins a una zona fortificada, segurament la més alta del Rellar, des d’aquí he tornat al coll per baixar de nou al clot, ara he passat per la casa en runes i he tornat per un camí diferent, de forma directa m’he anat cap el torrent, enmig he trobat a quatre muntanyencs que descansaven i hem fet una xerradeta.

El darrer tram és bastant empinat i requereix molta atenció, he caminat quasi tota el temps pel cau del torrent i qualque tram pel costat, fins arribar a una altra barrera basculant, la meva intel·ligència de becari no acaba de comprendre que putes fan aquestes barreres en el torrent, ja que les finques adjacents tenen barreres a tot el seu perímetre, però possiblement qualque entès m’ho podria explicar.

Al poc he tornat a trobar la primera de les barreres i he sortit de nou al camí Vell de Lluc per acabar la ruta.

En resum, ruta quasi circular de 10 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de uns 350 metres, realitzada en 4 hores i tres quarts comptant aturades.