dimecres, 11 de novembre del 2020

PUIG DE NA BAUÇANA PEL PAS DE SA VENTALLA

Fa uns anys vaig pujar na Bauçana des de Galilea, pujada curta i sense complicacions, avui amb el grup Pinyol Vermell, l'hem pujat sortint i arribant des de  Puigpunyent, fent el pas de sa Ventalla.

Hem deixat els vehicles al costat de l’església i hem entrat pel carrer de la Vila pujant  a una zona urbanitzada per un camí encimentat, fins que hem arribat al final del camí a on hi ha una barrera amb una casa, s’ha d’agafar el sender que surt just a la dreta i seguir al costat de la paret, fins que es bota una paret seca per seguir pel senderó.

El senderó ens duu fins un altre camí que hem de deixar quan arribar a un portell sense barrera  que al poc passa per un porxo esbucat, una mica més tard trobam la bassa del Bosc de Conques, un aljub per acumular aigua pels animals que està sec per les poques pluges caigudes.

Al poc de caminar sortim a un camí, que segurament era el que havíem deixat abans  i ens trobam amb el Pou del Bosc, de magnífica planta i ben conservat, encara que des del pou segueixen dos camins, nosaltres hem d’agafar el tirany fitat que surt darrera aquest pou i qu en pocs minuts ens situa al pas de sa Ventalla.

És un pas fàcil, que es fa realitzant una grimpada i després uns metres de desnivell que ens deixen a la part de dalt entre Es Burotell i el Puig de Son Cotoner, en tot cas en aquest tram s’han de seguir ses fites, no hi ha camí.

Sortim a la zona de dalt que ens ofereix unes bones vistes sobre la cua de la Serra de na Burguesa i la zona de la costa. Seguim per un sender direcció oest per arribar en primera instancia a unes construccions en mal estat, al poc arribam a Sa Planeta, una plana que es distingeix per que hi podem veure un altre pou, al costat hi ha bevedors i menjadors pels les bestioles.

A darrera el pou hi ha na Bauçana, hi pujam per un sender ben marcat que amb algunes llaçades accedeix a dalt, fins el cilindre amb el punt geodèsic corresponent. Les úniques persones que trobam en tot el dia, precisament estan al cim, amb dos canets.

Nosaltres que ja havíem berenat feia una estona, baixam pel mateix camí de pujada, però en arribar a sa Planeta seguim cap a l’oest direcció Galilea, fins que arribam a una barrera que dóna a la carretera. Des de la carretera agafam el Gr, a estones pel sender i altres per la pròpia carretera fins que arribam al punt de sortida.

En definitiva, ruta circular de 11 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 500 metres, realitzada en 3 hores i quaranta minuts comptant aturades.

Assistens: Pere, Biel i Tomàs.

SORTIM DE PUIGPUNYENT

PINYOL VERMELL AL CIM

GALILEA I MOLA DE S'ESCLOP

FORN DE CALÇ

FINAL FELIÇ INMERSOS EN LA "SEGUNDA OLA"