divendres, 13 d’octubre del 2023

ES RATJOLÍ-PUIG ROIG-ES CARREGADOR

Per fer la ruta d’avui, he anat fins el Coll de Sa Gramola, a on he deixat el cotxo. Des del Coll es comença a caminar cap a la Trapa, però al cap d’escassos 100 metres, agafam a ma dreta el GR, direcció Sa Coma d’en Vidal.

El camí en baixada ens duu fins una pista asfaltada, el GR contínua per la dreta i nosaltres hem d’agafar la pista cap a l’esquerra, fins que arribam a una barrera tancada, amb un botador a la dreta, pel que passam.

Ara la pista, està empedrada fins que arribam a ses Cases des Ratjolí, que deixam a ma esquerra, seguim per la pista direcció al mar, fins que la pista acaba, just davant el Puig Roig. Per anar a veure s’Aigua des Ratjolí, una torrentera que acaba a,b un gran bot i dóna al mar, hem de travessar el torrent de ma esquerra i ens podem situar just damunt la caiguda, que és espectacular.

Tornam passes enrere per situar-nos en el collet de final de pista i sense traça, pujam al Puig Roig, modest d’alçada, però al estar just damunt el mar ens ofereix unes grans vistes, tan cap al Cap Fabioler, com fins la zona de sa Roca Foradada.

En lloc de baixar pel mateix lloc, hem seguit la carena una estona cap el costat oposat a l’Aigua des Ratjolí, finalment arribam al caminoi de baixada que arriba fins el mar, en un esplèndid raconet, a on hom es pot donar una bon bany.

He continuat per damunt les roques, al costat del mar, fins arribar a una gran roca xapada, que habilita una petita endinsada, a partir d’aquí, ja no és possible continuar. He tornat enrera pel mateix lloc, en arribar al reconet, he seguit pel caminoi, que desemboca en una pista sense asfaltar i finalment aquesta rriba al collet de davant el Puig Roig, el camí de tornada l’he fet pel mateix que el d’anada.

En resum, ruta de 10,6 quilometres d’anada i tornada, amb un desnivell positiu de 450 metres, realitzada en 4 hores i quart, comptant aturades.