divendres, 6 d’octubre del 2023

MORRO DE CÚBER

He deixat el cotxo al costat de Son Ordines, al lloc habilitat com aparcament. He començat la ruta cap el Refugi de Tossals, fins que he arribat a un creuament, passat una barrera de ferro.

He creuat el torrent, ama esquerra, cap a Alaró, tot d’una he deixat el camí principat i he sortit a ma dreta, per pujar fins l’entrada dels túnels que duen la canal que baixa l’aigua dels embassaments, al costat trobam la Canaleta de Solleric, es pot anar pels túnels o pel costat de la canaleta.

Es va pujant, s’assoleixen 5 túnels i al poc arribam auna part plana, començam la baixada per creuar el torrent d’Almadrà, deixam a ma dreta un túnel i al poc en un estret, hem de sortir del camí a ma deta, no hi ha fitesm cap indicació, es va pujant fora traca i en veure una gran heura, s’ha de passar per damunt un petit marge, donam la volta cap a l’esquerra i ens trobam amb el pas de Sa Romana.

Trobam algunes fites, que seguim, sense traça, anam damunt roques, agafant les millors opcions, hem de baixar i travessar una rosseguera, per tornar pujar, ara cercant la carena, en arribar a dalt, ja podem veure l’embassament i el Morro davant nostro.

He aprofitat una ombra en el morro, per a berenar, feia molta calor encara, després he baixat per la dreta , anant a cercar el camí que passa pel Comellar dels Ases i va cap  el refugi de Tossals, passant pel pas Llis, hi ha indicacions clares.

He passat pel Pas Llis i he seguit el camí, fins arribar al Refugi, he descansat una mica i seguidament he fet el darrer tram, fins l’aparcament de Son Ordines.

En definitiva, ruta de 18,8 quilometres semi circular, amb un desnivell positiu  de 800 metres, realitzada en 6 hores i 10 minuts, comptant aturades.