dijous, 12 d’octubre del 2023

ES CASTELLOT-NA MAMALLUDA

La ruta d’avui comença al cementiri de Sóller, hi ha un aparcament gran a on es poden deixar els vehicles. He passat per davant el cementiri i en arribar a un pont en lloc de seguir per la carretera que puja a Ses Tres Creus, he agafat un caminoi empedrat que puja a ma esquerra.

Dins el caminoi he trobat els alumnes de una escola i alguns adults que netejaven el caminoi, m’han comentat que pràcticament ja no es podia passar, és curiós que siguin moltes vegades iniciatives privades les que netegin camins i caminois.

Una mica més amunt el caminoi torna a creuar la carretereta i segueix per amunt, en alguns trams molt ben conservat, no te problemes de seguiment, trobam punts de pintura vermella que ens ajuden a seguir els llocs més problemàtics.

Arribam a un porxo esbucat, en un collet, hi ha una barrera verda, que no hem, de travessar, hem de seguir pel costat del porxo, sempre pujant. Ara el camí es va difuminant una mica, amb alguns arbres caiguts.

Arribam a un altre punt de referència, un portell, passat el portell una paret a ma dreta, si volem anar directament a na Mamalluda, hem de travessar per la paret, sinó seguim rectes pujant.

Jo, com primer volia anar al Castellot, he seguit pujant, després tornaria per na Mamalluda. Ara el camí ja és menys evident, molt de càrritx trobam, quan he intuït que estava a prop des Castellot, he continuat recte per damunt ses lloses fins que he assolit el cim que és un gran mirador de tota la zona, he estat una bona estona gaudint de les vistes i de la tranquil·litat.

Després he baixat direcció de sa Coma Carnissera, s’ha de destrepar un pas de baixada i trobam el caminoi que passa per davant, he començat la baixada i al poc m’he anat desviant fora traça cap a la dreta per anar a cercar una torrentera bastant inclinada, dins la torrentera he trobat una fletxeta den Torrens.

He arribat a un cami, en un racó a on gira una torrentera més grossa que baixa de ses planes d’Alfàbia, des d’aquí el camí cap a l’esquerra ens duu fins na Mamalluda, gran balma, tancada amb una gran paret de pedra seca.

He tornat estar una bona estona contemplant la panomàrica des de la balma i aprofitant per dinar. He tornat baixar al camí i he seguit, remuntant una mica, fins el creuament del que havia parlant abans, a l’anada, ara ja he seguit el mateix camí que havia fet per pujar fins que he arribat al cementiri.

En definitiva, ruta semi circular de 11 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en 5 hores i quart, comptant aturades.