dimecres, 18 d’octubre del 2023

SERRA DE CÚBER

EN LLUÍS , L'ANY 2018

Avui es publica l’entrada 900 del Blog, vull dedicar aquesta ruta especialment a en Lluís, que em va acompanyar  dues vegades a realitzar-la. La imatge de la portada és de la ruta de desembre de 2018.

He deixat el cotxo just passat el túnel de Monnabèr, hi ha un espai a on hi caben alguns vehicles, situat davant la bassa d’aigua que abasteix la base militar. He passat la barrera d’entrada a la finca de Son Torrella pel botador habilitat i he caminat per la coma, fins que he arribat a l’alçada del Portell de sa Costa.

He girat cap a l’esquerra, pujant el cim que limita la Serra de Cúber en aquest costat, i així he començat la travessa per la carena de la serra, que és molt amena, amb trepades i destrepades, també es poden visitar avencs i coves.

La ruta no te pèrdua, s’ha d’anar caminant per la millor traça possible, hi ha alguns ressalts que són molt empinats i et pots trobar que després no pots continuar, si no duus una corda i has de tornar enrere.

Coneixia la existència del Pas des Forat, però encara que l’havia cercat no vaig tenir èxit, avui sense caercar-lo, l’he trobat, en una encletxa hi ha un forat triangular, que passa per davall de sa carena, hom s’ha de tirar a terra i passar tombat, però una persona hi cap sense problema. Es passa  l’altre costat i al poc de baixar per un fort pendent, es troba la Cova des Tarannà, no confondre-la amb la de Son Torrella, molt a prop.

He cercat un lloc per tornar agafar la carena, n’hi ha diversos, però alguns són arriscats, aquesta vessant és ombrívola i soll llenegar molt, finalment he arribat novament a dalt i he continuat per la carena, fins arribar a prop de la base militar, he iniciat la baixada per l’esquerra i he tornat al punt de partida per un costat de la carretera.

En definitiva, ruta circular de 10,5 quilometres, amb un desnivell aproximat de 350 metres, realitzada en 4 hores i quart comptant aturades.