dimarts, 24 d’octubre del 2023

PUIG DE SANTA EUGÈNIA-PUIG DE SON SEGUÍ

Avui he sortit amb el Grup Illencs Trekking, feia bastant que no anava amb ells. Hem quedat a l’aparcament de les Bodegues Taujana de Santa Eugènia, hem fet la visita a la bodega i hem comprat un poc de vi, jo concretament 5 litres de vi d’anyada per 13 €.

Just davant la bodega, surt un camí en pujada, l’agafam fins que arribam a un creuament, que ens indica a ma dreta per anar al Monument, a ma esquerra no hi ha indicació, però agafam a esquerra per pujar al modest Puig de Santa Eugènia, una mica abans d’arribar trobam una escultura molt peculiar, les restes de un submarí, que es veu que fou utilitzat com atracció turística ja fa algunes dècades. Hem pujat na mica i hem arribat al puig.

Tornam enrere desfent les passes, fins que per una drecera, arribam al Monument, una creu de pedra, i al costat un bon mirador per a observar la Serra de Tramuntana.

Des del Monument, hem de cercar a ma esquerra, mirant cap el Puig de Son Seguí, un petit pas, és una encletxa que ens permet baixar al comellar, per a on passa un camí asfaltat, utilitzat per anar a les diverses edificacions que hi ha  a la zona, ama dreta podem observa la Cova de les Tres Boques, que visitam.

Seguim per la pista, fins que arribam al punt geodèsic del Puig de Son Seguí, és molt curiós, ja que està situat damun t una doble elevació de ciment, s’hi pot pujar per una escala tallada a la part posterior.

Volíem intentar anar a una ermita que hi ha per la zona, però una tanca molt elevada barra el pas i desistim.

Passam pel costat de la torre de vigilància i cercam un lloc solejat per a berenar, hem vist una tortuga i quatre asets, després tornam una estona pel mateix camí, però aviat agafam un desviament que baixa cap a ses Olleries.

Arribam a Ses Olleries, sortint pel costat de una barrera i caminam una estona pel llogaret, cap a l’esquerra, fins que arribam a una escalinata que puja a la Cova de Lourdes, també Cova dels Coloms. Aturam una mica i finalment arribam a santa Eugènia.

En resum, ruta circular de 8,6 quilometres, amb un desnivell positiu de 260 metres, realitzada en 2 hores i mitja sense comptar aturades.

Mètode MIDE: 2322. MITJANA +1

DES DEL MONUMENT. VA PER TU LLUÍS.💜💛💚

NA SÓNIA AL PASSET DE BAIXADA AL COMELLAR
COVA DE SES TRES BOQUES
PUNT GEODÈSIC DEL PUIG DE SON SEGUÍ.