dijous, 21 de març del 2024

DE SENET AL REFUGI DE CONANGLES

Per a començar la ruta m’he desplaçat fins a Senet, població entre Vilaller i Viella, se surt de la carretera a ma dreta i es creua el riu Noguera Ribagorçana, hi ha una amplia explanada a on es pot aparcar abans d’arribar al poble.

Just al costat del riu, ja trobam els indicadors, direcció nord. El camí en tot moment molt ben senyalitzat, no ofereix cap problema d’orientació, és més va al costat del riu quasi tot el temps, passant també pel costat de l’embassament de Baserca.

Arribam a la presa, i uns metres abans hem d’agafar el desviament a ma dreta, podem pujar per una pista ample o per les dreceres marcades del GR, deixam aquesta pista ample amb un nou desviament a ma dreta per una pista que puja en fort pendent i ens situa més o manco per damunt la presa. Ara hem d’anar baixant, sempre al costat de  l’embassament, en la seva part nord, està completament eixut, només hi passa l’aigua del riu.

Arribam al final de l’embassament i el riu baixa amb força, amb uns bots espectaculars, al poc arribam al Pont de l’Hospitalet, si el creuam, podem anar pel GR, cap el Refugi de cap de Llauset, no el creuam, i seguim per la part dreta del riu fins que arribam a una zona planera a on està situat el Refugi Forestal de Conangles.

Aprofit per a menjar una mica al costat del refugi i del riu, creuant un pont, hi ha una zona d¡aparcament i area recreativa. El camí de tornada el faig pel mateix d’anada, podent observar algunes possibles rutes, pujant als Estanys Besiberris, entre altres.

En resum, ruta d’anada i tornada de 14,2 quilometres, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 4 hores i mitja, comptant aturades.