dissabte, 23 de març del 2024

VALLE DE LITEROLA

La neu es va fonent a molta velocitat, les altes temperatures fan que  de les nevades de fa unes setmanes ja quedi poca cosa a cotes baixes. Per tant, avui he anat fins el vall de Literola, s’ha d’agafar la carretera de Benasque a Llanos i aparcar tot d’una s’ha passat el barranc de Literola, hi ha una zona amplia al costat de la carretera.

Travessam la carretera i podem veure un panell, que indica l’entrada a la vall, per un camí en fort pendent, entram dins un bosc de pi negre, fent ziga-zagues i guanyant altura ràpidament, anam deixant el barranc a ma esquerra.

Arribam a una zona que s’obre i hi ha una paret seca, passam pel costat i ja podem veure la vall clarament. Seguim la traça sense problema, de moment sense neu. Mentre anam pujant, ja podem observar a ma esquerra el Pico de Estós, i a ma dreta la Tuca de Literola, enfront i de forma punxeguda el Perdigueret i el Perdiguero darrera.

Com que la neu ja ha fet aparició, i està molt tova, fet que fa molt complicat trepitjar-la, decideixo anar pujant cap a la Tuca de Literola, com és la vessant sud, hi ha poca neu, arrib a la cota 2200 i en trobar ja moltes llengües de neu amb fort pendent, atur a menjar una mica i contemplar el gran espectacle, a la part oposada s’obre la vall de Cregüeña.

La baixada la faig en diagonal fins arribar novament al camí i torn a l¡aparcament pel mateix camí de l’anada.

En resum, ruta d’anada i tornada de 8’2 quilometres, amb un desnivell de 600 metres, realitzada en tres hores i quaranta minuts comptant aturades.