dimecres, 17 d’abril del 2024

FORAT DE LA SERRA DE BÉRNIA-PENYOT DE L'ORENGA

Segona ruta per terres alacantines, ens dirigim fins a les cases de Bèrnia, un llogaret del municipi de Xaló, a on aparcam el vehicle. La ruta circular es pot fer en ambdós sentits, nosaltres optam per començar cap a l’esquerra. En quasi tot el recorregut la ruta està senyalitzada pel PR-CV-7.

La ruta comença per un ample camí bastant pla, fins que arribam a la Font de Bèrnia, just al costat i mitjançant unes escales començam la pujada per un sender que ens duu fins las parets de la serra, a on trobam un foradet, pel qual passam, quasi s’ha de passar tombat, ja que l’alçada no permet passar-lo caminant.

El forat es va obrint i finalment ens trobam a l’altre vessant de la serra dins una espectacular covassa amb grans vistes sobre el litoral, aprofitam per a berenar una mica en aquest lloc idíl·lic. Ara seguim cap a la dreta, direcció al Fort de Bèrnia, però al cap de una estona sortim del sender per la dreta per pujar a l’ermita del Vicari, una balma que conserva pintures rupestres.

Baixam pel mateix sender, per reprendre el camí principal cap el Fort de Bèrnia, actualment hi ha obres de restauració, encara que el Fort fou abandonat fa 400 anys, encara es conserven les runes, passam per la dreta i ens dirigim al coll d’Orenga. Des del coll decidim pujar fins el Penyot de l’Orenga, que ens queda a ma esquerra.

Pujam al cim i baixam pel mateix lloc, bastant incòmode, ja que són roques càrstiques que dificulten notablement la passa, la baixada cap a les cases de Bèrnia és per un ample camí, encara que nosaltres fem una drecera que trobam a la dreta.

En resum, ruta circular de 10 quilometres, amb un desnivell de 525 metres, realitzada en 5 hores i quart comptant aturades.