dimarts, 30 d’abril del 2024

MIRADORS DE SO N'OLESA, DE S'ESCALETA I DEL PI

Per a començar la ruta, anam fins a So n’Olesa passat uns quilometres Valldemossa, a ma dreta, trobam un desviament, passam entre So n’Olesa i un agroturisme i arribam amb em vehicle fins el final de la urbanització, a on hi ha un espai gran rodó.

Es tracta d’anar des d’aquest punt a cercar els miradors que hi ha a la zona, el de So N’Olesa el tenim en el mateix lloc de l’aparcament, però el deixam pel final. El recorregut va per a dins la urbanització, en la que trobam pocs habitatges i es pot dir que roman bastant abandonada.

Anam direcció oest-est i entram dins els camins que van direcció al mar, en primer lloc trobam el Mirador de s’Escaleta, hi ha tres bancs de pedra i una escaleta que baixa cap el mar, a ma dreta podem arribar amb la vista fins a sa Foradada i a ma esquerra fins a la Punta des cavall, grans vistes damunt tota la costa.

Seguim entrant als diferents carrers i arribam a un nou mirador, però aquest no disposa de cap infraestructura, tornam enrere i arribam a un cul de sac, d’on surt un sender, el seguim i arribam a un Coll de tords, novament tornam enrere.

Ara ens hem de dirigir cap a So N’olesa, passam per davant una casa que l’estan restaurant, molt coneguda per la quantitat d’estàtues que te pel jardí, abans de girar cap a ses cases, podem veure un botador de fusta a ma esquerra, el passam i trobam un camí, és el que baixa fins a Sa Marina o Port de Valldemossa, no és l’objectiu d’avui.

Seguim aquest camí, fins que en una corba, a la baixada l’hem de deixar a ma dreta, no hi ha cap senyalització, hem d’estar atents. Caminam una mica, travessam una paret seca, al poc un botador de fusta i després a ma esquerra trobam el Mirador des Pi, de forma ovalada, habilitat amb una taula i una bancada de pedra, aon poder descansar i gaudir de les magnifiques vistes, podem veure algunes cases de sa Marina i la carretera que hi baixa.

Ara hem de tornar pel mateix camí i anar cap el cotxo, per a visitar el Mirador de so n’Olesa, un lloc preciós a on passam per uns escalons i entram entre dues grans roques, disposa de dos balcons, un rodó a ma esquerra i baixant una mica un quadrat.

Per tant, ruta d’anada i tornada de 6 quilometres, amb poc desnivell, realitzada en dues hores i mitja, comptant aturades.