dimarts, 9 d’abril del 2024

MOLETA DE CAN BAJOCA

La ruta d’avui comença a Ses Cases de Massanella, situades entre Caimari i Mancor, podem aparcar en un carrer sense sortida que hi ha al costat. Per entrar-hi hi ha una barrera a Son Catllar i després una barrera més gran que ens indica els preus d’accés a la finca.

Agafam el camí i deixam ses cases a ma dreta, el cami ample i recte segueix entre oliveres, arribam a una bifurcació, hi ha un petit cartell que indica direcció del Refugi de Ses Cases des Bosc, nosaltres agafam el camí de la dreta, al cap de una estona comença a pujar.

No hem de deixar aquest camí fins que arribem a un collet, tornam trobar una bifurcació, a la dreta va a unes cases, agafam el camí de l’esquerra, deixam el Penyal de Sa Jonqueta a la dreta. Al cap de una estona arribam a un nou collet, a la dreta hi ha el Puig de Sa Creu, cercam la millor opció abans del collet per sortir del camí i començar la pujada per l’esquerra.

Ara ja sense traça, com habitualment passa en sortir de camins, i després de les ventades i nevades de fa uns anys, trobam el terreny molt complicat, per tant, encara que hi pot haver qualque fita, fins hi tot he vist una fletxa den Torrens, el camí és dificultós.

Arribam de front a una paret seca, a ma dreta hi ha un turonet, sense nom, he pujat a dalt, es pot veure el Puig de sa Creu al sud i a nord sa Moleta, segueixo sense traça intentant no baixar massa, hi ha una torrentera entre els dos puigs, i millor vorejar-la, en passar el torrent, tornam pujar, seguim sense traça i amb passes complicades, fins que assolim sa Moleta, és molt llarga, i anam fins la fita cimera.

Per baixar, seguim la tendència que duiem, anant a cercar la torrentera que hi ha entre sa Moleta i el Puig de Sa Fita, novament mala passa, fins que arribam al cau del torrent, completament farcit d’arbres caiguts, per tant no queda més remei que anar per a on es pugui, fins que arribam a una explanada a on comença un camí ample, molt deteriorat i també amb molts arbres caiguts, estam dins sa Coma Faresta.

Seguint el camí, passam per un forn de calç, amb una figuera a dins i després de fer uns revolts trobam un petit aqüeducte, amb dos arcs, passam per davall l’arc més gran i al poc arribam a Ses Cases de Can Bajoca.

Per tornar a la sortida, hem d’agafar a l’esquerra un cop passades ses cases, fins que arribam a la carretera de Caimari a Mancor i a l’aparcament.

En resum, ruta semi circular de 14 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.