dijous, 18 d’abril del 2024

PASSERES, ERMITA I CASTELL DE RELLEU

Per a dur a terme la ruta d’avui hem anat fins el poble de Relleu, deixant el vehicle una mica més avall de l’aparcament, ja que aquest estava ple. Per sortir hem d’anar fins a l’ajuntament del poble, trobam uns indicadors que ens senyalitzen l’itinerari.

Caminam uns metres per dins el poble i sortim cap a la zona de l’antic pantà, les marques són verdes, ja que estam en un sender local, no hi ha pèrdua, és fàcil de seguir. La ruta no és massa atractiva, molt plana i entre ametllers, fins que arribam a una petita presa, sembla que no hi ha aigua fa molt de temps i és a on comença la zona de passeres.

Per a poder accedir s’ha de passar per taquilla, a on et faciliten un casc. Passam per un primer mirador, després la passera és molt recte i arriba a un nou mirador, penjat dins el torrnet a 60 metres d’alçada i amb el terra de vidre, no apte per a persones amb vertigen.

Des de desembre de 2023, el traçat continua uns 150 metres més, ara en baixada per la paret del torrent, fins que definitivament arribam al darrer mirador, hem de tornar enrere pel mateix camí, fins la caseta dels tiquets, aprofitam una zona amb taules per a menjar una mica.

La tornada cap el poble la fem pel camí de la dreta, fent així una ruta circular. Ja que la ruta ha estat molt senzilla, diríem de descans actiu, pujam al castell de Relleu i a l’ermita de Sant Albert, que està en la pujada, en el castell hi fan obres de millora, encara que està completament en runes. La baixada la fem pel mateix lloc, fins arribar al poble.

En definitiva, ruta circular de 12,5 quilometres, amb un desnivell de 330 metres, realitzada en 5 hores i quart, comptant aturades.