dilluns, 3 de setembre del 2018

PUIG DE SANT PERE

La sortida d’avui ha començat a s’ urbanització Arxiduc i hem agafat el camí de la finca pública de Som Moragues. Camí clàssic per pujar al Teix, però nosaltres ben aviat l’hem deixat, en arribar a Sa Font de na Rupit i a ma dreta hem agafat un camí ample que puja cap a Sa Moleta de Pastoritx i en primera instancia al Pla dels Xots.
La idea era passar pel pas den Priam, però es veu que hem agafat el camí per passar pel tram superior. Aquest ens ha duit al camí des Caragol, que puja del refugi dels Cairats i ens duria al Teix, però una mica desprès de passar una paret, ens hem desviat a ma dreta, en un terreny sense fites que si no perds de vista sa paret el deia al Coll de Pastoritx, encara que la baixada l’hem feta arran de paret, la pujada no, ens hem desviat una mica cap a l’esquerra per després baixar fora traça cap a l’anomenat Pla den Fideu.
Des del pla den Fideu hem deixat el camí que venia del Coll de Pastoritx, que nosaltres no havíem agafat i hem pujat directament al Puig de Sant Pere, al manco a la primera punta que hem trobat, és cert que hi ha una segona punta de la mateixa alçada i en front hi ha el Puig del Rei Sancho, però per avui ja ens ha bastat, ja que els horaris ens espitjaven una mica.
Hem desfet el camí fons el Pla den Fideu, però des d’aqui, ara sí hem agafat el camí ample que puja fins el coll de Pastoritx, camí que acaba curiosament en una paret. L’hem travessada a l’altre costat i amb una forta pujada hem anat cap a la serra de Son Moragues, a mem si agafàvem el mateix camí de pujada, ja que avui no teníem temps de cercar el pas d’en Priam, que segurament hem passat ben a prop , i que jo ja l’he fet altres vegades.
Hem arribat al cotxo a les 14:30, per tant amb l’aturada pel dinar hem estat de 5 hores i 40 minuts, amb un desnivell acumulat de devers 1000 metres, ja que hem estat pujant i davallant tot el dematí.
Na Mer feia més de un mes que no caminava, però ha aguantat bé, ressaltar dos fets que es poden veure a les fotos, continuen havent milers d’arbres caiguts, podrits, si hi ha incendis actuaran com a torxes, no hi ha manera que les autoritats destinin doblers de s’ecotaxa a netejar els boscos, per cert, patrimoni de la humanitat; la segona és la  imatge que hem vist de una cabra penjada en un arbre, morta, en un camp d’ensinistrament per a cans, és evident que els entreteniments de uns no són plat de bon gust pels altres. Visquem i coses veurem.
Assistents: Mert i Tomàs.