dissabte, 25 de maig del 2019

MALLOS LECHERINES

Nova trobada del Grup “Amando las montañas”,  que opera en la zona dels Pirineus, a n’aquesta ocasió la zona escollida és la vall de Aisa, en els Pirineus Occidentals.
La primera de les rutes previstes ha estat als Mallos Lecherines, per poder arribar al lloc de sortida i estant allotjats al poble de Aisa, hem agafat els vehicles per anar per una pista de 7 quilometres que et deixa a l’entrada de la vall de Igüer.
Hi ha una barrera, accessible, i els indicadors donen totes les opcions disponibles des d’aquest punt. Nosaltres ens hem dirigit cap a la dreta, travessant el riu Estarrún, i per un sender en forta pujada passar pel Refugi de Rigüelo, per anar a cercar el Collado de Rigüelo.
Des del Collado, hem vist el refugi militar López Huici, en el qual més tard ens aturaríem una estona. Hem deixat la pista que va al refugi per l’esquerra per anar el més directa possible a la base dels Mallos, els quals no veiem en cap moment per la boira existent i que pràcticament no s’aniria en tot el dia.
El darrer tram per una petita canal, molt empinada, ens ha deixat a la base, a partir d’aquí per pujar es necessiten estris d’escalada, i dels 7 que érem, tres han decidit pujar i quatre baixar cap el refugi, ja que feia un fred gèlid. Els tres companys que han pujat, ho han fet sense els estris, ja que la pujada no és complicada i després han baixat amb un rappel, no han pogut veure res des de dalt.
Ens hem trobat tots al refugi a on hem dinat una mica, per tornat al Collado de Rigüelo i baixar més o manco pel mateix camí que havíem pujat.
Per a realitzar la ruta, hem estat 8 hores, amb l’anada i tornada, comptant les aturades, amb un desnivell acumulat de uns 900 metres.
Assistents: Meri, Pilar, Naghi, Alex, Alberto, Pep i Tomàs.