divendres, 3 de maig del 2019

EL PAL-PENYA DE SA COVA DELS MORTS-SES ARTIGUES-CAP DE CATALUNYA

Fa unes setmanes vaig recórrer aquesta mateixa zona, però baixant al Cingle de Bufaranyes, després d’anar al Cap de Catalunya, avui hem fet la ruta en sentit contrari, des del Puig del Pal i per tota la cresta.
Hem deixat el cotxo a un costat de la carretera que va al cap de Formentor, devers el PK 12, per passar la carretera i anar a cercar la torrentera que puja fins el Coll den Burgat, una vegada arribam al Coll, tombam cap a l’esquerra, per anar a cercar el primer objectiu del dia i punt més alt, El Pal. En arribar al Pal, seguim una mica per arribar també a la segona cima, quasi tan alta com la primera i situada quasi damunt de l’Illa del Colomer. Les vistes són magnífiques.
Tornam enrere, fent quasi les mateixes passes que ens havien duit al Pal des del Coll den Burgat, i aquí avui feim un extra, baixam pel pas que duu a les cingleres de Bufaranyes i després pujam pel Forat, una gran cavitat que cau quasi en vertical i que permet tornar arribar al Coll. Avui hem trobat un ancoratge amb una corda, que faciliten una mica la pujada pel Forat. De totes formes, si es puja per la dreta no és necessari aquesta corda.
Una vegada sortim del Forat, anam cap el nostre segon objectiu, la Penya de Sa Cova dels Morts, que és la que està situada just damunt el Cingle de Bufaranyes, ens topam amb una baixada una mica dificultosa, per acabar arribant al Coll de s’ Homo, des del qual hi ha la baixada al Cingle de Bufaranyes, però noltros de nou tornam pujar en n’aquesta ocasió al Puig de Ses Artigues, en el que aprofitam per dinar.
Encara ens restava la darrera pujada del dia, la del Morro o cap de Catalunya, que és la que té les millors vistes del far de Formentor, també hem arribat no només al cim sinó que al mirador que hi ha damunt el precipici, avui el dia ha estat una mica ennigulat, però hem tengut unes grans vistes tot el dia, vistes que com es pot veure a les fotos són de lo millor.
Finalment, ja només ens restava baixar fins cala Figuera i després pel camí interior anar fins l’alçada a on teníem el cotxo. Ruta quasi circular, en El Pal i el Cap de Catalunya, hem fet anada i tornada fins els corresponents colls, amb una durada de set hores i mitja, comptant aturades, i un desnivell acumulat de uns 600 metres.
Assistents: Cati i Tomàs.