diumenge, 19 de maig del 2019

PUIG D'EN FIGUERA PEL PAS DE S'ESCALÓ I SES VOLTETES DE L'INFERN

Aprofitant que l'amiga Marga havia preparat Sa Volta al Puig Roig, hem sortit amb ells, així ens hem pogut veure una estona i barenar plegats, per després fer la nostra ruta d'avui per paratges inhòspits i salvatges.
Hem deixat els vehicles a pocs metres de la barrera de Mossa, hi ha molt poc lloc per aparcar al costat de la carretera, hem caminat una mica per asfalt i hem entrat a Mossa, Des la barrera de hem anat cap a ses Cases, per uns metres abans d'arribar-hi abandonar el camí i agafar el sender habilitat per anar cap el Pas de Ses Cases, un preciós camí que en pujada ens duu fins el Coll dels Ases.
Aquí hem començat la ruta circular, hem caminat fins Es Cocó de Sa Balma, que és un abeurador situat a l'esquerra del camí, aquí hem barenat tots, els que anaven a fer la Volta al Puig Roig i nosaltres i després ens hem separat.
Uns metres abans del Cocó de sa Balma, hi ha unes fites que marquen la baixada que ens situa damunt les parets verticals que flanquegen el Torrent de s'Ermorcador, però quan ja sembla que no es pot continuar , trobam el pas de s'Escaló, que encara que no és difícil si que s'ha de fer amb atenció, seguidament anam fins el torrent, nosaltres hi hem arribat, però hi ha bots que sense l'ajuda de cordes no es poden fer, per tant hem anat a cercar la traça, per arribar a les Voltetes de l'Infern.
Ens hem separat del torrent per la seva part esquerra en baixada a la mar, la trobada de un forat a la roca espectacular, ens ha situat ja a prop de ses Voltetes, antic camí, actualment desfet, que duu a un torrentó, que desemboca al de s'Ermorcador.
Hem caminat dins el torrent, per després caminar una estona dins el de s'Ermorcador, quan ja arribava un altre bot, hem sortit, per la dreta, sense cap camí visible ni fites, anant en direcció al Puig d'en Figuera, com no el veiem hem pujat una mica massa, però tot d'una l'hem vit hem variat la nostra direcció i al poc hi hem arribat.
El modest Puig d'en Figuera, ofereix unes vistes espectaculars de la costa i principalment del Corral den Figuera i de s'Udró, una gran roca situada a nivell de la mar, que alguns van a escalar, encara que avui no era la nostra meta, si que hem mirat la manera per baixar al Corral den Figuera i fins s'Udró, sembla molt dificultós, però ha quedat pendent per una propera incursió a n'aquestes contrades salvatges.
Hem dinat al puig, per després anar en pujada fins una cova, que hem vist, però encara que ens hi hem aproximat, la cova era inaccesible sense cordes, per tant hem continuat la nostra pujada, fins trobar la Cova de s'Heura, en realitat una gran balma, cau de cabres, i amb unes grans heures que li donen un aspecte preciós. Ben a prop de la Cova, i en baixada a la dreta hem visitat Sa Font dels Fornets, situiada a una petita coveta.
Hem anat donant la volta a la cinglera, per poder pujar al coll que ens passaria a l'altre costat i tornar pel camí que fa la volta al puig Caragoler de Femenia.Una pujada molt forta, semblava que no hi arribavem mai, a la fi, hem arribat a les paretrs verticals i hem anat cap a la dreta, des del punt més alt, ja hem pogut veure novament i al fons el Coll dels Ases, el nostre punt de referència per a la tornada.
En un terreny aspre i de mala petjada, hem anat avançant sense perdre alçada, fins que una mica abans del Pla des verro, hem enllaçat amb el camí de sa volta, aquest si que està fitat.Finalment hem arribat al Coll dels Ases, tancant el cercle, ara ja només ens restava fer el mateix camí del dematí fins el cotxo, passant pel pas de Ses Cases i el camí asfaltat de Mossa.
Per tant avui ruta semicircular, realitzada amb 8 hores i 15 minuts, amb aturades, amb un desnivell aproximat acumulat de uns 800 metres.
Assistents: Nataly, LLuís i Tomàs.