dissabte, 4 de maig del 2019

BEC DE FERRUTX

La sortida del dissabte ha estat per la zona de s’Ermita de Betlem, realitzant un magnífic recorregut entre l’Ermita i el Bec de Ferrutx.
Hem anat fins l’Ermita per la carretera, la mateixa que va a s’Alqueria Vella i a on surten moltes rutes per la Península de Llevant, els darrers quilometres són de pinyol vermell, molt estreta i amb moltes corbes, com és habitual la zona a primera hora plegada de ciclistes.
Hem visitat l’Ermita i després hem anat a agafar el sender que va cap el Bec de Ferrutx,  molt fàcil de seguir, és una ruta molt trepitjada i visitada i no dóna cap problema amb la orientació, en tot el recorregut hem anat trobant gent, la majoria estrangers.
El camí va fent pujades i baixades per anar i tornar, es pot dir que bàsicament n’hi ha tres tant d’anada com de tornada, fent la ruta bastant agradable, ja que en cap moment fas una pujada llarga, els senders van a cercar els comellars i els torrents sense perdre alçada i fent una mica de voltera  per no baixar massa per després haver de tornar pujar.
El darrer tram és quan ja veus el Bec de Ferrutx, s’ha de baixar a un collet per després remuntar, a ma esquerra aviat es troba el punt geodèsic que marca la cima , però encara resten dos-cents metres per arribar al Bec, que és a on les vistes són més clares, es veu pràcticament tot el Pla de Mallorca, des de Cura a Sant salvador per la part nord les badies de Pollença i Alcúdia i tota la península de Formentor, un gran espectacle, en un dia solejat, però a la vegada fresc, sobretot quan bufava el vent.
En arribar hem  visitat la Font de s’Ermita, que disposa de una taula de pedra per fer una bona festa amb aigua boníssima i amb la Verge vigilant els moviments.
Resumint, hem fet una ruta d’anada i tornada, amb un recorregut de uns 11 quilometres, sis-cents metres de desnivell acumulat, estant 4 hores i 50 minuts.
Assistents: Magdalena i Tomàs.
Mètode MIDE: 1223. Per tant la consideram FÀCIL +4

VISTA POSTERIOR DEL BEC DE FERRUTX

BADIA D'ALCÚDIA

CAP DE FERRUTX

A LA PUNTA DEL BEC DE FERRUTX (PUNT MÉS ALT DEL DIA)

SA MADONA DEL PSIQUIÀTRIK AL BEC DE FERRUTX

ES GENERAL AL PUIG DE FERRUTX (PUNT GEODÈSIC)

AQUI HAY TEMA !!

A LA CIMA DEL PUIG DE FERRUTX

CAVALLET QUAN ERES JOVE !!