diumenge, 12 de maig del 2019

PUIG CARAGOLER DE FEMENIA-PUTXÓ RODÓ

Un gran diumenge de maig, solejat i fresquet, es mereix una bona ruta, i com que els diumenges hi ha pas per Femenia, per aquesta finca hem caminat avui amb salut i alegria.
Hem deixat els cotxes entre els portells de Femenia i Mossa, hi h molt poc lloc per aparcar i avui hi havia molta gent per la muntanya. Hem caminat uns 10 minuts fins el portell de Femenia, i hem anat pujant per l’ample camí, passant per Femenia Nou i després per Femenia Vella, una mica més a dalt de la vella hem trobat un senyor amb quatre cans que molt amablement ens ha obert la barrera.
Hem deixat la Font den Quelota a ma esquerra, està tancada, però hi ha un grifó que sempre duu una aigua ben bona, al poc de la Font i després de uns revolts hem arribat al Coll Ciuró, deixant a ma dreta el Puig de Ses Moles, una mic a més lluny hi ha l’espectacular Ull de Deu.
Hem baixat una mica pel camí, per anar fins l’esplanada del pla de s’Argilota, aquí ja hem deixat el terreny còmode per agafar cap amunt, passant per un petit pas vertical, a partir del qual s’ha d’anar primer cap a l’esquerra i després virar a la dreta en arribar a s’Avenc de Femenia, nosaltres l’hem passat de llarg, just a 20 metres.
Hem arribat a la cima del Puig Caragoler de Femenia, sense més complicacions, hem barenat, avui hi havia sipi amb salsa  i tarta d’arandanos amb base de galeta.Cent putes, i l’avenc!! Havíem passat pel costat i no l’havíem visitat, per tant hem tornat una mica enrere fins que l’hem trobat, un lloc espectacular, un forat rodó ample i amb una profunditat de més de 100 metres, aquests tipus de forats es mereixen molt de respecte i atenció.
Després de l’avenc i per la diagonal, sense perdre gaire alçada ens hem adreçat al Putxó Rodó, per abans passar per una gran roca en forma de caragol bover, vull mencionar que les vistes són molt bones, per una banda tota la zona de Mortitx, el Tomir, el Puig de Ca, Fartàritx, per l’altre tot el massís del Puig major, el Puig Roig i la mar a nord.
Hem arribat al Putxó Rodó, deixant les motxilles a baix a on més tard dinaríem, dos hem pujat per la via normal i dos per una petita bretxa, fent un bon exercici d’escalada, a les fotos queda reflectit.
Hem respirat pregonament, una mica de meditació i hem anat a la base a dinar del que ens havia quedat abans.
Ara ja només teníem que baixar per un comellar que ens deixaria al camí que el dematí havíem agafat, tancant el cercle i fent el mateix tram per carretera.
Avui, per tant una ruta molt plàcida, sense complicacions a considerar, circular, realitzada en 5 hores i 20 minuts comptant tot i un desnivell de uns 500 metres.
Assistents: Joan, Humberto, Biel i Tomàs.