dijous, 9 de maig del 2019

PUIG BATIAT-SA CADIRA DES BISBE-ES MOLETÓ-SA MOLA DE S'ESCLOP-COMA DES VOLTOR

Hom no  es pot queixar d'allò que no ha aconseguit si no ha lluitat el mínim per aconseguir-ho.

La sortida d'avui ha estat des de l'aparcament públic de Ses Cases des Galatzó. hem anat cap a les cases i abans d'arribar ens hem desviat cap el camí de Sa Vinya, un camí que en pujada et duu a una zona recreativa amb la seva cabanya, el seu forn, i els seus bancs i taules, tot per poder passar un diumenge divertit en família i amics en un espai natural.
Nosaltres, hem deixat enrera la zona recreativa i hem agafat un petit sender, a partir d'aquest moment deixavem  de ple els camins fàcils per endinsar-nos dins zones més o manco complicades.
La nostra primera fita del dia, ha estat el Puig Batiat, al que hem arribat sense gaires complicacions, una vegada a dalt, i veient la segona fita del dia, hi hem anat, evidentment hem tengut que baixar una mica i pujar cap a sa Cadira des Bisbe, hem anat arran de una xarxa metal·lica, per una sender bastant bo.
A quí la cosa no estava clara, ja que la baixada al coll per anar fins es Moletó era molt complicada i amb forta pendent, amb molta cura ens hi em llançat, fins que hem vist que no era posible continuar, hem refet unes passes i hem trobat que per l'esquerra en direcció de la marxa semblava factible, algunes desgrimpades i ens hem situat en un nou coll, que ens deixava en front una bona cresta fins Es Moletó.
Aquesta ja ens ha costat més temps, fins que hem arribat a un collet, que és el que ve des de sa Coma des Voltor, ara ja només nes restava una grimpada final per arribar a dalt de Es Moletó.
Aqui acabava la ruta d'avui pel que feia a pujada, però el grup per unanimitat ha decidit seguir i assolir també Sa Mola de s'Esclop.
Com que ja haviem fet molta cresta, li hem entrat per l'esquerra fins una caseta de pedra, aquí hem cercat una cornisa que al poc ens ha deixat a sa Caseta de n'Aragó, la seva història comtempla, des de l'any 1808.
A la caseta hem aprofitat per dinar i per fer unes fotos dirigides per na Nataly, Secretaria d'Amor i Sexualitat a la Muntanya de Peus de pork. Seguidament hem anat fins el punt geodèsic i ara ja si hem anat a cercar la baixada.
Baixada, llarga i tortuosa, en primera instància, fora de traça en paral·lel a Sa Mola, fins trobar les fites que ens durien a baixar per la complicada Coma des Voltor, molt perillosa, amb fortes inclinacions, entrades i sortides del torrent, rossegueres.
Finalment hem arribat  a la Base del Puig del Senyor, per a on passa el camí que ve del comellar de Ses Sínies, al poc hem arribat a Ses Cases des Galatzó i després a l'aparcament.
Bona part de la ruta hem sentit un helicópter, que ens ha passat diverses vegades sobre els nostres caps, sembla que es feien maniobres d'entrenament.
En definitiva, ruta circular realitzada en set hores i vint minuts amb aturades, amb un desnivell acumulat de uns 1100 metres.
Assistents: Nataly, Cati i Tomàs.