dimecres, 24 de juny del 2020

DE CALA EN TURQUETA A CALA MACARELLA PEL CAMÍ DE CAVALLS

Nova ruta pel camí de Cavalls de menorca, en primer lloc i després de uns dies per l'illa, tenc que dir que estic bocabadat de la neteja, de la organització dels espais naturals, de la no existència de filferros, les parets seques amb tanques de fusta  tradicionals quees tanquen totes soles, tot un 10, ja podrien venir alguns mallorquins a aprendre com es fan les coses.
Hem deixat el vehicle a la zona d'aparcament de Cala en Turqueta, grauïta, en persones que ajuden a organitzar l'aparcament, escusats públics, i amb semàfors uns quilometres abans avisant si hi ha lloc a l'aparcament.
Des de l'aparcament surt un vial principal i dos accesoris que arriben fins la cala, en arribar a la cala ja es poden veure les indicacions del camí de cavalls, , cap a la dreta direcció cap d'Artrutx, i cap a l'esquerra cap a Macarella, aquest és el que jo he agafat avui, na Magdalena ha quedat a sa platja.
El camí molt comòde fins que he trobat un desviament a Macaralleta i el que va a Macarella, jo he sortit per la dreta, per un sender que m'ha pujat amb una forta pendent als penya-segats de a costa, des d'on he pogut tenir unes bones vistes sobre Macarella i també sobre part de la costa.
Al final d'aquest sender, en una espècie de mirador natural, m'he ficat per dins la garriga sense camí, cercant la baixada a Macaralleta, que està abans que Macarella, he fet un troballa singular dins la verdor, una escala tallada a la roca molt antiga, al final un forat, que m'ha semblat un pou o un avenc, amb una pedra damunt a modo de toldo, feia feredat, com si fos una porta a les pregoneses del Tàrtar.
He tornat enrere, ja que no volia caure en mans del dimoni Bufarell, i finalment he trobat la forma de baixar fins la caleta.
Algunes perones nues i altres que no, jo he seguit el meu camí, per unes escales tallades a les roques, amb passeres de fusta que duen fins Macarella, la platja més gran.
En arribar a macarella, he tornat pel camí de Cavalls fins Cala en Turqueta, aon m'esperaven na Magdalena, entrepans variats i unes cerveses gelades  que havíem dut amb sa gelereta. 
En resum, ruta curta, poc desnivell, d'anada i tornada,de uns 8 quilometres comptant, accés i camí, realitzada en 2 hores i mitja sense comptar aturades.


Assistents: Magdalena i Tomàs.
M+etode MIDE: 1222. Per tant la consideram FÀCIL.





CALA EN TURQUETA






MACARELLA

MACARELLA 1



MACARELLETA

BAIXADA AL POU

POU


MACARELLETA




MACARELLA

MACARELLA 1

MACARELLA 2



MALLORCA DES DEL CAP D'ARTRUTX

FAR CAP D'ARTRUTX


ES GENERAL MIRANT MALLORCA


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada