dimarts, 9 de juny del 2020

PUIG DE N'ALI.-SERRA DE S'ESQUERDAR

Primera Ruta de la Nova Normalitat amb el grup dels Dilluns, però que avui hem sortit el dimarts.
Hem deixat els vehicles a Caimari, a l’aparcament habilitat a la sortida del poble en direcció a Lluc.
Després de caminar uns metres per la carretera, hem sortit a ma esquerra per entrar al camí del Comellar dels Horts, camí que no deixaríem fins el seu final, quan a la part alta passa a ser sender.
El camí amb alguns trams en forta pujada, transcorr entre la serra de s’Esquerdar i el puigs de Sa Creu i Sa Mola, en la seva part alta i ja com a sender va als peus dels puig de n’Ali, per passar pel seu costat esquerra en ordre de la marxa.
A partir d’aquí ens resten uns metres de pujada per ascendir fins el cim del puig. Avui, una excel·lent fresqueta ens ha acompanyat durant tot el trajecte. A dalt hem aprofitat per dinar, hi havia panades casolanes, fruits secs, cuinat de ciurons i ens ha mancat un bon tassó vi, ja serà a la propera.
La baixada  la podíem fer per diferents llocs i hem escollit segurament la més complicada, la serra de s’Esquerdar, jo en coneixia el primer tram i pensava era més bona de fer, però el terreny no és massa còmode i ha anat minvant les forces, sabia que hi havia una baixada entre els dos darrers cims de la serra, però no hi ha fites i ha estat una mica complicat el trobar-lo.
Na maria Antònia duia calçons curts i passàvem pena per les seves cames, ja que entre la malesa i les roques punxegudes, és fàcil fer-se mal, finalment ha acabat amb les cames impol·lutes, millor que com les havia dut.
A la fi, hem baixat al camí del comellar, amb una forta pendent final, sortint exactament a on hi ha una fita que indica la pujada, però a partir d’aquí hom ha d’anar amb intuïció.
Ara ja en el camí, només ens restava, el tram final, a on hem vist coses que no s’havien viat mai en l’excursionisme mallorquí, na Marga, ha baixat un tram de més de un quilòmetre cul enrere, per anar desconfinant les cames.
Hem tornat passar per la zona d’escalada, a on hi havia alguns joves penjats de cordes dins la cova habilitada a tal efecte, i hem arribat als cotxes.
En definitiva, ruta de 13 quilometres, semicircular, amb un desnivell acumulat de 1000 metres, realitzada en 8 hores i 15 minuts, comptant aturades i coses rares. Vull fer una menció a les meves tres companyes de ruta que després de uns mesos sense caminar han demostrat tenir una gran forma física, ja que era la seva primera sortida post-confinament i el terreny de tornada força complicat. Un descobriment important és na Xisca " Sa Kabra Mecànica", que després de 8 hores a sa muntanya s'en va a fer-ne 3 de Cross-fit !!
Assistents: Xisca, Maria Antònia, Marga i Tomàs.

ES RECO DE SES OVELLES

EL PUIG DE N'ALI, AL FONS

COMELLAR DELS HORTS

EN PUJADA

ARRIBAM AL ROCAM DE DALT

DARRER TRAM DE PUJADA

NA XISCA "SA KABRA MECÀNICA"