dijous, 25 de juny del 2020

PLATGES DE BINIMEL·LA, PREGONDA I CAVALLERIA

Avui hem canviat de zona i hem anat a la Nord de l'illa de Menorca, la més salvatge i abrupta, completament diferents són les platges del sud de les del nord, les primeres envoltades de pinars, les segones amb paissatges quasi lunars i vegetació baixa.
Hem deixat el vehicle a l'aparcament habilitat per anar a ses platges de Binimel·la i Pregonda, en realitat hi ha moltes cales i caletes a la zona, però hi ha tres grans noms per delimitar-la, els que he citat i les platges de Cavalleria.
En primer lloc hem anat a la platja gran de Binimel·la, per una passera que va al costat del torrent que en aquest lloc disopsa de una acumulació d'aigua, segurament de la mar, que amb l'arena queda estancada, encara que sembla neta.
Ara agafam el sender de l'esquerra en direcció de la marxa, la terra és molt vermellosa, i ens duu a una altra caleta petita. Seguim pel camí, senyalitzat , ja que és part del camí de Cavalls, i pujam un turonet, pel qual ja podem veure la zona de cala Pregonda, segurament una de les més interessants de tota la part nord, amb un conjunt d'illots que fan d'espigo natural, deixant així unes zones de bany molt protegides de les corrents i les ones.
Hem decidit acampar en la primera caleta i jo he seguit fins arribar a la cala Gran, seguint el camí, pujant de nou a un altre turonet i arribant fins la zona a on hi ha algunes construccions, encara que creia que era una platja verge, però no ho és, ja que hi ha al manco tres cases.
He tornat fins la caleta a on havíem acampat, per després de donar-nos un bany i dinar hem anat fins l'aparcament per agafar el cotxe i anaar a la zona de Cavalleria, vull comentar que seguint la línia de la costa s'hi pot arribar a peu  pel camí de Cavalls.
Ja en la zona de cavalleria, hem anat fins un turonet, que separa ses cales de Cavalleria i Ferragut, amb la Cala Rotja,més petita i acollidora.
Un nou bany, acompanyat de una cervesa ben fresca i hem tornat a l'aparcament pel mateix camí, en una jornada bastant lúdica i poc exigent, apesar del fort sol que tot el dia ens ha acompanyat, record que aquesta zona no disposa d'ombres.
Per tant, ruta xapada a les platges nord, d'anada i tornada, sense desnivells i realitzata en un tempsde una hora i mitja, si no comptassim aturades.
Assiatents: Magdalena i Tomàs.
Mètode MIDE: 1112. Per tant la consideram FÀCIL.