dimecres, 3 de juny del 2020

PENYAL DE SON CREUS PER SA COMA D'EN BUSCANTE I SA COMA GRAN

Avui ruta matinal per la zona de Bunyola, hem deixat el vehicle una mica més a munt de l’ urbanització dels Cocons, en un lloc ombrívol a on hi cabem mitja dotzena de cotxos.
Hem començat a caminar en direcció a Sa Coma Gran, fins que hem arribat a ca Na Moragues, lloc de referència per anar cap a sa Coma d’en Buscante, ja que a n’aquest punt s’ha de girar a la dreta, si seguim recte anam cap a sa Coma Gran, per a on tornarem més tard.
Arribam a una barrera amb un panell que indica que entram a can Bergantet, al costat una petita barrera oberta ens dóna accés al camí, que puja fort, fins que després de uns revolts es suavitza.
Ara ens veiem obligats a deixar el camí ample per la dreta, ja que hi ha una barrera tancada que barra el pas. El lloc per a passar és una paret seca esbucada, que per un petit sender ens torna deixar en un camí més amunt, passam per la finca de Can Picarola.
Creuam un camí ensementat i ens dirigim novament en forta pujada cap a Sa Cova de Sa Coma d’en Buscante, hi ha una antiga construcció aprofitant una gran balma, actualment en estat ruïnós. Seguim la pujada i ens trobam de forma seguida dos portells amb barrera, molt singulars que tanquen una finca, Can Bergantet de Sa Coma, també en estat ruïnós i que encara conserva uns antics capitells que devien sostenir un porxo.
Un cop passam la segona barrera sa Coma ens mostra uns espais impressionants ombrívols i bucòlics. Contínuam la pujada fins que arribam a un camí ample, però nosaltres hem de seguir en la mateixa direcció pel sender que creua quest camí ample.
Al poc ja arribam a Cas Garriguer, zona recreativa de sa Comuna de Bunyola, actualment precintada. Passam per la dreta d’aquesta zona i anam a seguir en la mateixa direcció per anar als peus del Penyal de Son Creus.
Molt alerta, per que una mala senyalització indica la pujada al Penyal d’Honor, que es troba molt a prop una mica més a l’est i que només té 5 metres més d’alçada. Per tant nosaltres seguim la senyalització i arribam al Penyal de Son Creus, es reconeix per que a dalt de tot hi ha un petit quadrat de formigó, antigament hi havia un casetó.
Hem berenat a n’aquest lloc,  mentre estàvem berenant ha arribat una senyora, alenant molt fort, semblava que tenia un orgasme, però segurament era de l’esforç realitzat.
Al cap de una estona hem tornat fins Cas Garriguer pel mateix camí de pujada, per després baixar fins els Cocons per sa Coma Gran, a on hem pogut veure de passada Sa Cova de sa Coma Gran, actualment habitada i plena de paons.
També hem pogut veure una cabra domesticada amb un collar de ca, quines coses més estrambòtiques !!
Hem tornat passar  per Ca Na Moragues i ja a prop teníem el cotxo, a on unes cerveses gelades ens esperaven per brindar per la Nova Normalitat.
En resum, ruta semicircular de 10 quilometres de distancia, amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzada en 4 hores comptant aturades.
Assistents: Angeleta i Tomàs.