dilluns, 1 de juny del 2020

SA FALCONERA PEL TORRENT DE SA GÚBIA

Avui he deixat el vehicle a l’aparcament habilitat que hi ha l’entrada de la finca de Raixa. He caminat en direcció a Bunyola pel camí que va en paral·lel a la carretera de Sóller, fins el desviament a l’esquerra que entra dins el torrent de Sa Gúbia.
La primera part del torrent molt estreta, per després anar en pujada obrint-se una mica, algunes vegades entre grans roques, i avui totalment sec. He arribat al lloc a on el torrent està encaixonat entre Sa Gúbia i Sa Falconera, i que hi ha un pas per dins una petita cova, al costat es pot fer un grimpada, avui com estava eixuta, he escollit la grimpada enlloc de passar per dins el forat.
Quan ja m’atracava al cul de sac que fa el torrent i que presenta una paret inaccessible, a ma esquerra he agafat un senderó fitat, que amb algunes llaçades i amb un bon desnivell m’ha dut al Coll del Porrassaret.
Des del Coll, a ma esquerra, entre grimpades , pedres i sobretot unes bones timbes, he arribat al punt més alt del dia, Sa Falconera, he arribat fins la part est, a on hi ha un desnivell que he vist es podia salvar amb un cable d’acer, però al anar tot sol i veure un terreny bastant exposat, he decidit que millor baixava en diagonal cap el camí de Raixeta.
Els mapes, indicaven que hi havia trams sense problemes per les línies de desnivell, per tant he anat cap avall, per terreny salvatge, molt alerta per la pedra solta, però sense exposició al buit.
Avui l’exercici de improvisació m’ha sortit de primera, he pegat just a una construcció, de la qual surt un camí, que em duria a baix, llàstima que està deixat de la ma de Déu, ple de carritx, però es veu que en temps passats fou un camí ben ample i cuidat, perdent alçada dins el comellar amb unes bones llaçades, primer per la dreta i després passant a l’esquerra. Al final he entès, per que està tan brut de malesa, i és que està tancat per un filferro quan arriba al camí de Reixeta, no es veu, per qui el vulgui agafar la gran referència és que surt just davant un dipòsit d’aigua que està al costat del camí.
Ara , ja en el camí, ha estat molt còmode, anar cap a Raixa per camí de  Valldemossa, que passa per Raixeta i Pastoritx.
En resum, ruta de 10 quilometres, amb un desnivell de 450 metres, circular i realitzada en 4 hores comptant l’aturada del berenar.