dissabte, 20 de juny del 2020

SERRA DE SA PUNTA

Avui tancam el cicle de rutes de primavera amb una sortida per Pollença. Hem deixat un vehicle al punt d’arribada, situat a dalt de cala Carbó, darrera caleta de Cala Sant Vicenç. Lloc habitual per sortir a fer la Serra del Cavall Bernat. Amb l’altre cotxo, hem tornat enrere per deixar-lo el més a prop possible del creuament amb la carretera del Port de Pollença. A on hem iniciat la ruta.
Quan s’acaben les entrades d’algunes finques privades, i en un espai sense barreres ni tanques, iniciam l’ascens a la Serra de Sa Punta, que transcorr entre la Serra de Cornavaques i la carretera del Port.
La ruta d’oest a est, va guanyant alçada entre roques i vegetació, en aquest cas les roques són redones i faciliten molt la progressió. El recorregut no te pèrdua, va per dalt de la Serra, assolint totes les puntes que van sortint al pas, n’hem contades 5, la penúltima es reconeix fàcilment per albergar unes antenes suposadament de telefonia.
La darrera és la més alta i la que tanca el recorregut per la serra de Sa Punta. En arribar  aquesta hem aprofitat per berenar una mica de fruita i dàtils, i iniciar la baixada cap el coll de Siller, en principi per l’esquerra i després per la dreta canviant la vessant, en tot moment fitada.
Ar arribar al camí que passa pel coll, hem decidit fer de propina  la darrera pujada en direcció a Sa Talaia Vella, per després baixar pel collet que hi ha entre els dos cims, fins el lloc a on teníem el cotxo.
En resum, ruta matinal lineal, no he pogut captar la distància, desnivell acumulat de uns 450 metres, realitzada en 4 hores comptant aturades.
Assistents: Manolo i Tomàs.