dimarts, 5 d’abril del 2022

PAS VERMELL-PINTALL VERMELL-CALA EGOS-PAS DE CALA EN TIÓ

Avui, hem deixat els vehicles a Cala Conills, una petita cala al Nord de Sant Elm. Just entre la darrera casa i la mar, passam i ja trobam un sender que seguim en pujada fins que arribam a un creuament de camins, enmig hi sol haver petites figues fetes amb pedres, avui hi havia un coret.

En aquest creuament agafam el camí de la dreta, però al cap de una estona hem d’estar atents i sortir del camí per l’esquerra, està fitat i és un sender que va pujnat, fins que arribam a un casetó de marès, ara baixam una mica i arribam a un camí ample que seguim, fins que trobam una bifurcació, hem d’anar per l’esquerra i al cap de una estona sortir per la dreta en un nou sender fitat, que ens puja al Pas  Vermell.

El Pas Vermell és una zona de uns 100 metres, amb terra i roques vermelloses, d’aquí el seu nom, no presenta cap problema i ens passa a l’altre vessant de la petita serra del Pintall Vermell, baixam al camí que hi ha a aquest costat i direcció la mar, arribam en poc temps fins el Pintall Vermell, punt més alt del dia en 320 msnm.  A dalt, ja fa molts anys hi col·locaren una petita creu blanca “in memoriam” i a pocs metres trobam el vèrtex geodèsic.

Berenam una mica en aquest lloc, arriben dues veteranes alemanyes de la segona guerra mundial i els picadors tot d’una van cap a elles a donar les explicacions corresponents de la situació geogràfica.

En acabar, tornam enrere al camí, per passar novament per a on havíem vengut i seguir, direcció Port d’Andratx, el camí ample i en baixada ens situa damunt un comellar, d’on surt un camí també ample a la dreta i que ens baixa fins a Cala Egos.

Després de gaudir una estona de l’entorn de la cala, sortim d’ella per la dreta,  per una forta pendent, que ens pocs minuts ens puja a 100 msnm, tot el temps tenim unes vistes esplèndides i a estones anam arran de penya-segats,  baixam a un coll, a on trobam un sender fitat que ens pot dur fins el Puig d’en Tió, a la dreta i a l’esquerra cap el Pas de Cala en Tió, aquest és el que agafam.

Aquest pas, tot i que no presenta cap problema tècnic, si que s’ha de dir que és molt perillós, ja que durant una bona estona es camina per uns corriols de terra, enmig del pendent, que no permeten el mínim error, ja que si patinam, podríem rodar molt de metres, sobre tot en una zona a on en acabar el tram de terra hi ha una caiguda directa damunt la mar de més de 130 metres, per tant els qui el vulguin fer, anau vius. Curiosament hem trobat una turista que anava en solitari i ens ha avisat de la perillositat; clar ha vist tres vells i una joveneta i s’ha espantat !!

Hem fet tota la zona del pas, com he comentat bastant llarga i finalment hem sortit en un corriol, ja segur, per passar per damunt tota la zona de Cala en Tió, avui no hem baixat a la mar, es pot, per la part dreta mirant la mar.

Hem anat seguint en paral·lel a la mar, passam per una torrentera i després accedim a una zona plana des de on per un sender en baixada hem arribat, sempre anant molt a prop de la mar, fins Cala Conills, tancant així el cercle. Hem vist una parella d’estrangers, ella molt mona, amb els seus texans, jaqueta de pell i sabates de bonítol, que feien aquest tram, després passa el que passa !!

En resum, ruta circular de 11 quilometres, amb un desnivell positiu de 630 metres, realitzada en 5 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Sonia, Martí, Miquel i Tomàs.