divendres, 15 d’abril del 2022

SERRA DE SOS SASTRES

Avui he anat fins Artà, després he agafat la carretera que va a Cala Torta, passa pel camp de futbol, he arribat al Coll des racó, a on he deixat el vehicle a l’aparcament habilitat pel alguns cotxos.

Des del mateix aparcament, és passa per un portell i en pujada anam fins el Puig des Racó, trobam una caseta verda amb una antena, i a pocs metres el vèrtex geodèsic. És el punt més alt de la Serra de Sos Sastres, des d’aquí la idea era fer tota la Serra fins el Puig Negre, però en primer lloc, he anat direcció contrari, o sigui cap a l'est fins el frontó de la Serra.

Des d’aquest punt he iniciat el recorregut per tota la carena de la serra, he tornat passar pel Puig des Racó i seguidament he baixat fins el Coll de Ses Buines, una reixa metàl·lica ens acompanya, primer he anat per la dreta i després per l’esquerra, fins que he arribat a un botador de fusta, una mica més endavant he tornat passar per un altra botador a la dreta i he arribat al Puig Poloni, entrant per la dreta, si no es volen fer trepades, aquí la cresta es torna molt aspre, el carst m’obliga anar molt atent, he passat per un altre collet i després he pujat al Puig de ses Fites o Muntanya den Mir.

Novament baixada fins el coll de Sant Joan i pujada al Puig de s’Avenc, en tot moment torn a tenir la reixa al meu costat, quina puta mania de posar reixes!! En arribar a dalt, la bot cap a l’esquerra  i ara baixada al Coll Castellàs, trob algunes fites en una baixada sense camí fins que arrib al Coll  i definitivament faig la darrera pujada al Puig Negre.

He seguit la línea que duia cap a l’est, novament sense traça, cercant la millor passa fins que ja he vist una pista, que a ma esquerra m’ha deixat en el GR 222, en una pista ampla.

He aprofitat per menjar una mica, han passat tres turistes, tres caballistes i una Milana Real, que ha començat a fer virgueries damunt jo, supòs que ha vist el plàtan que menjava.

Ara he seguit el GR, fins el Coll des Racó a on tenia el vehicle, he vist dos forns de calç restaurats i tot el que havia anat fent per dalt, des de baix. Ruta que te dues parts molt diferents, el camí del GR, una pista molt fàcil  i la carena, complicada i de mala petja.

En definitiva, ruta circular de 9,7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 550 metres, realitzada en 4 hores i 55 minuts comptant aturades.