diumenge, 17 d’abril del 2022

SES ORELLES DE S'ASE-EL GALEROT-LA LLANTERNA

Per A dur a terme la ruta d’avui, hem anat fins el PK 8 de la carretera del Far de Formentor, en una corba molt pronunciada, podem deixar alguns vehicles en el marge dret, mentre que siguin atls, hi ha un petit desnivell a superar.

A la mateixa corba, hi ha una cadena que tanca un camí, l’hem d’agafar en direcció Nord fins que al cap de una estona arribam als penya-segats situats entre el Mirador des Colomer i el Colomer, hi ha alguns passos per a baixar, en tot cas es necessiten cordes.

Nosaltres hem seguit la línea de la costa, passant per alguns miradors i ens situam pràcticament davant el Colomer, ara hem de pujar Ses Orelles de s’Ase, dues elevacions que tenen certa semblança amb les orelles de l’animal homònim, pujam la primera, després baixam a un collet i pujam la segona.

Des de la segona, novament baixam per accedir al Coll de Ses Fontanelles, que separa Ses Orelles de s’Ase del Pal, encara que abans del Pal, hi ha una nova elevació, que segons quins mapes i autors nomenen Na Ferrandell.

Des del Coll, baixam cap a la mar en una forta pendent, sense camí, a estones trobam un sender probablement fet per les cabres, en arribar a la base de una Orella d’Ase i donant la volta cap a l’esquerra, els senders es perden, trobam una zona de càrritx espessa, caminam a uns metres en paral·lel de els parets, cercant la millor traça per a baixar a la mar, fins que arribam a una zona ja propera, però amb desnivells d’alguns metres que dificulten molt la baixada, fins que si trobam una via, per davall de uns pins morts que ens deixen a només 10 metres damunt el nivell de la mar.

Una vegada ja assolida aquesta fita, no continuam fins a baix, ja que pensam que ho farem en una propera ocasió en període de bany i així podrem recórrer tota la zona marítima, aprofitam el lloc per a berenar amb bones vistes del Galerot i sa Llanterna, els nostres propers objectius.

Pujam uns metres, fins que agafam la línea al Coll de Sa Llanterna i aquí si que trobam una única fita, quan estam  a aprop d’arribar-hi. Pujam fins sa Llanterna, punt més alt del Galerot, situat just davant s’Illot des Colomer. Després desfem les passes i anam tornant enrera a pujar cap el Coll de Ses Fontanelles.

La idea, en primera instància, era pujar al Pal, per la part sud, pujada curta, però vertiginosa i complicada, no trobàvem el lloc per entrar-hi i  ens hem liat una mica en una trepada desfeta i molt complicada, al veure que no era possible, hem retrocedit i hem vist unes fites que ens indicaven una pujada més assequible, però una lleugera indisposició de Sa Geneta, ha fet que desistíssim i després de dinar iniciéssim el camí de baixada, que hem fet de forma directa.

Per un comellar en principi amb pendent i després molt còmode, hem arribat a la carretera del far, hem seguit pels sender al costat de la carretera fins que hem arribat a la zona de l’aparcament en la bifurcació a la platja de Formentor, seguint nosaltres per la dreta per un camí ample que ens ha deixat allà a on havíem aparcat el vehicle.

Per tant, ruta circular de 7,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en 7 hores comptant aturades.