dilluns, 4 d’abril del 2022

ORATORI DEL COR DE JESÚS

Hem deixat els vehicles a l’ampli aparcament del cementeri de Son Coletes de Manacor. Hem travessat la carretera i hem agafat un camí asfaltat que puja a l’ermita de Santa Llúcia, però no hi hem pujat, seguint per l’esquerra en el lloc a on deixa d’haver-hi asfalt.

Seguim aquesta pista ample, fins que en un revolt podem veure un gran xalet en front i al costat una torre d’alta tensió, cap allà ens dirigim, antigament el camí hi arribava sense impediments, ara hi ha una paret amb “requilla”, per tant passam per a on podem fins que sortim al camí de la casa, sembla que no hi viu ningú, encara hi ha caramulls de roques que foren extretes per fer l’obra i a darrera enllaçam novament amb el sender.

Baixam una mica, per després tornar a pujar fins el Puig de LLodrà, lloc a on hi ha un vèrtex geodèsic. Seguim el sender, ben marcat i baixam al coll del Vent, una indicació de fusta ens dirigeix a un botador i ens fa saber que hi ha “animals mollats”.

Just en començar a remuntar passam al costat de la Roca des Castellet o Macolí, i seguim ara en pujada fins el Cor de Jesús, la història es remunta a fa més de 100 anys, es va voler aixecar un oratori i per dues vegades el projecte es va abandonar, quedant a mig fer, hi ha alguns arcs i parets aixecades, no hi ha cúpula. Els més intrèpids pugen damunt les parets.

Tornam pel mateix camí, però fent dues aturadetes la primera pujam al Macolí, s’han de posar les mans, i la segona, en arribar a santa Llúcia, visitam la zona per l’exterior, ja que l’ermita roman tancada i les zones adjacents semblen abandonades.

Com sempre que tenc ocasió, vull fer saber al públic en general  que la zona està plena de brutícia, hi ha restes d’obra, plàstics, condoms, tovallons, compreses, botelles, llaunes i mil porqueries més. Si bruts són és que van en un entorn natural a tirar porqueria, més bruts són els que tenen el poder i els doblers per anar a netejar i fa dècades no hi ha fet, una estirada d’orelles d’ase a tots plegats.

Per no perdre els bons costums, avui hem anat a celebrar el final feliç al Restaurant el Cruce.

En resum, ruta d’anada i tornada de sis quilometres i mig, amb un desnivell positiu de 350 metres, realitzada en 2 hores i 55 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Àngel 1, Miquel Àngel 2, Jordi, Ramon i Tomàs.