dijous, 21 d’abril del 2022

SERRA DE GALDENT

Avui no tenia previst sortir, però en Lluís que passa les festes per Mallorca, m’ha dit de sortir a caminar una estona l’horabaixa i el que tenim més a prop de casa amb una mica d’elevació és la Serra de Galdent.

Hem deixat el vehicle en el camí que passa per davall la serra i que alberga la Finca de s’Heretat a on hi ha les vinyes dels vins Majoral, hem cercat un lloc  a on poder deixar-lo, passat el racó de s’Heretat. Des d’aquí hem anat direcció Llucmajor, és passa per unes tres o quatre casetes i en arribar a l’alçada de un gran safareig que queda a l’esquerra, sortim del camí principal per un sender que ens puja fins el Puig de Ses Bruixes.

És un puig baixet, però té una planta espectacular que es pot veure bé quan es circula per la carretera d’Algaida a LLucmajor. No hem aturat gaire, a que feia un vent gèlid, hem tornat enrere unes passes, fins el collet a on havíem sortit a la pujada i ens hem dirigit al segon puig de la Serra, el d’en Claret, aquest no té les vistes tan clares, ja que hi ha un pinar a tota la zona de dalt.

Des del segon i seguint de est a oest hem anat cap el Puig de Galdent, el més al de tota la serra, que ofereix unes bones vistes sobre tota la zona sud, la serra de Tramuntana i Cura. Des del cim, hem iniciat la baixada definitiva fins el lloc a on teníem el cotxo, tancant el cercle.

En resum, ruta vespertina circular de 4,8 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada amb una hora i 45 minuts, aturant poc.

Assistents: Lluís i Tomàs.