divendres, 8 d’abril del 2022

CANALETA, PUNTALS I PAS DES RATXO

Avui he deixat el vehicle a l’aparcament de l’amo en Biel , a prop de ses Cases del Galatzó, per sortir direcció a ses cases, però en haver passat el torrent he agafat el camí de la dreta que puja cap a Ses Planes.

Quan he arribat a l’alçada del Mirador que hi ha damunt ses cases, m’he desviat per Sa Canaleta que duu aigua al safareig, una obra d’enginyeria que no està a l’alçada d’altres canaleta, però que també val la pena veure-la.

De fet, aquesta està en perfecte estat, restaurada, i l’aigua va a dins. He anat caminant pel costat, fins que he arribat a un pont, construït per salvar la torrentera i he seguit fins que he arribat a un camí ample, la canaleta passa per davall.

He agafat aquest camí i en tendència a la dreta he anat pujant, fins que més o manco m’he situat a baix dels puntals, he sortit del camí i he començat a pujar sense traça, tot cercant les zones menys complicades, en qualsevol cas s’han d’emprar mans per a la progressió.

He sortit entre els Puntals i el Puntals des Ratxo, en un collet, he agafat la carena de la dreta anant cap els Puntals del Ratxo. Es pot dir que són tres, però abans he passat per una cota i després de passar pels Puntals he arribat a una nova cota una mica més alta, que és a on es situa el Pas des Ratxo.

Després d’arribar a aquesta darrera cota, he baixat al pas, que està situat en el coll entre aquesta punta i la formació rocosa que va pujant al Galatzó, de cap a cap hi passa una paret seca.

Després de passar per la paret, he anat per un corriol, baixant fins el camí, que he agafat a ma dreta, per anar fent la llarga baixada, que passa a prop de la Reserva des Galatzó i una mica després de Ses cases des Ratxo. Finalment arribam a una zona a on hi ha algunes escombraries d’obres i la barrera que delimita Es ratxo, cap problema de pas, ja que el costat està oberta.

Finalment i en suau baixada he anat caminant fins que he arribat de forma directa a la barrera que surt just davant l’aparcament de l’amo en Biel.

En definitiva, ruta circular en solitari de 10,1 quilometres de distància, amb un desnivell  positiu de 550 metres, realitzada en 4 hores i 12 minuts comptant aturades.