diumenge, 8 de maig del 2022

CASTELL DE PEGÀ-CRUZ DE BONANSA

Avui he sortit del Puerto de Bonansa, un alt en la carretera, situat a un quilòmetre del poble, hi ha un bon aparcament i una ruta adaptada per a persones amb discapacitats.

He agafat la ruta adaptada que va fins un mirador, però abans d’arribar-hi, he girat a ma esquerra cap a la Borda de Ansuils, per una pista ample, al cap de una estona he trobat una font i poc després el Refugio de Pegà, és lliure, hi ha una estància a baix amb xemeneia i a dalt per dormir, vull fer una menció a tots aquells que diuen que no s’han de donar a conèixer els refugis lliure, ja que els idiotes hi van a fer-los mal bé, idò al Pirineu n’hi ha un caramull, la majoria estan en bon estat i nets, evidentment no són hotels.

He continuat cap a la Borda de Ansuils, construcció típica d’Aragó, per aixopluc del ramat, aquesta està en un estat mitjo mitjo. A cent metres de la borda, hi ha un mirador.

Des del mirador he tornat enrere per les meves passes, fins una pista que havia deixat uns 200 metres abans d’arribar a la borda, la pista en pujada recorr una bona part de la Sierra de Pegá. He topat amb una bifurcació, els dos camins arriben a la colladeta del Castell de Pegà, com que la meva intenció era pujar al cim, he agafat cap a l,esquerra.

Quan he copsat el cim, he sortit del camí, per anar de forma directa, no hi ha ni fites, ni cap sender que hi pugi, á pujada és molt incòmode sobretot per la malesa, t’hi has de barallar i passar pels millors llocs possibles.

Sembla que les runes del castell estan més a baix que el cim, no les he vist, però he anat pujant, amb molta dificultat fins a dalt, el cim és una vertadera fortalesa, tant per les roques i parets que l’envolten com per la citada malesa.

Finalment he arribat a dalt, aprofitant les bones vistes per a menjar una mica, la baixada, més curta i per la vessant oposada, ha estat també dificultosa, fins que he arribat a la colladeta, per a on passa el camí ample.

L’he seguit i en una bifurcació he girat cap a la dreta, més tard tornaria per aquest camí, per agafar el de l’esquerra que em duria al Puerto de Bonansa. Per tant, he anat pujant pel camí, fins un coll, en el mateix coll, hi ha una fita que a ma esquerra ens ensenya un corriol que va a la Cruz de Bonansa, no hi ha cap creu, és el nom del cim amb vèrtex geodèsic, al tant en intentar arribar-hi pel mig del bosc, novament la malesa impedeix el pas.

He tornat pel mateix camí, fins el creuament citat abans i ara només em restava baixar fins el Puerto de Bonansa, a on tenia el vehicle.

En definitiva, ruta circular de 12 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 500 metres, realitzada en 4 hores i 42 minuts comptant aturades.