dissabte, 7 de maig del 2022

CLOT DE CHIL

Situat novament a la vall de Benasque, avui he deixat el cotxo al costat del pont de Tramarius, a on es poden deixar alguns vehicles. Pel pont passa el camí que puja de Eriste i arriba al refugi Forcau o Angel Orús.

El camí surt a la pista ample per la que he pujat amb el cotxo i arriba a un aparcament, del qual ja no es pot passar motoritzat, al poc de passar per aquest punt, trobam la magnífica Cascada de la Espigantosa, una meravella natural.

Aquí iniciam la pujada al Clot de Chil, està senyalitzada amb un cartell. El sender puja amb molta pendent, guanyant metres a cada passa, a estones tenim a ma esquerra un bon pati, que clarament en neu es converteix en molt perillós, ja en queda molt poca fins a 2000 metres.

La pujada es fa per la canal de Clot de Chil, en apropar-nos a la cabanya que a la vegada fa de refugi lliure, passam pel mig del barranc cap a l’esquerra, podem veure la cabanya de lluny. Aquesta està moblada en tres lliteres, dos bancs, una taula plegable de fusta i una bona xemeneia, per tant si pot fer vespre sense cap problema.

He aprofitat per a berenar una mica i he seguit pel sender, a estones es difumina una mica, ajuden algunes fites i unes taques blaves de pintura situades estratègicament. Des de la cabanya, encara he remuntat una mica per passar per la colladeta de Comalaqueba que em duria al canal homònim pel que hi ha la baixada.

Però no he arribat a baix de tot, ja que quan ja estam a prop del cau del riu Eriste que passa pel mig del barranc de Grist, hem d’anar a cercar cap a la dreta la palanca de Presenté, per a poder creuar-lo, sempre duu aigua aquest riuet i avui baixava amb força.

Un cop passada la palanca, ja agafam el camí que ve del refugi de Forcau i baixa cap a Eriste, he arribat a la Espigantosa, una mica abans es pot passar entre unes mates i ens deixen enmig de la cascada, tan a prop, impressiona.

Després d’estar una estona en aquest lloc he baixat fins el creuament que havia agafat abans per anar al Clot , tancant així el cercle i he baixat per la pista fins l’aparcament del pont de Tramarius.

En definitiva, ruta semi circular de 11 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 850 metres, realitzada en 4 hores i 35 minuts comptant aturades.