divendres, 20 de maig del 2022

CAMÍ DE S'ILLETA-PAS DE NA CORDELLINA

Avui començava un cap de setmana infernal, amb temperatures que poden arribar als 40º, per tant la ruta estava en tot moment condicionada per la metereologia.

Hem deixat els vehicle al carrer Bèlgica del port de Sóller, hem pujat per la carretera asfaltada i en el primer revolt hem sortit pel camí que puja a Sa Torre Picada. El camí, en principi asfaltat, passa per un portell que a  l'esquerra  dóna accés a la Torre i nosaltres l’obviam.

Contínuam i el camí ja perd l’asfalt, passam per davall del Penyal Bernat, fabulosa roca en forma de membre sexual masculí, al poc el camí s’acaba, arriba a una casa tancada en barrera, hi ha un accés al costat pels caminadors, al poc el camí passa a ser un sender.

El sender, evident i ben fitat segueix clar, només qualque arbre tombat o roques ens poden despistar una mica, ens apropam al Coll de Cala Ferrera, passam i baixam a dues feses que hi ha la zona,  i després deixam un desviament a ma esquerra que baixa al Joncar.

El darrer tram fins el coll, molt empinat i passant per algunes cornises vertiginoses. Al creuar el coll, la cosa canvia una mica, a pitjor, el sender es difumina molt, hi h algunes fites i algunes fletxetes d’en Torrens que ajuden. Arribam a un lloc a on tenim al davant un gran penyal, amb balmes , hi ha una baixada molt inclinada i vorejam el penyal per arribar al fenomenal forat, que podem creuar per baixar a la Cova del Pujador, pel pas de na Cordellina.

Aquí alguns membres del grup, queden al forat i altre baixen pel pas, com que no hi ha unanimitat, els que baixam no arribam al mar, però si a un mirador que ens col·loca pràcticament damunt el Port de Fornalutx, a on desemboca el torrent de Na Mora.

Tornam pujar pel mateix corriol, fins el forat, a on ens espera la resta del grup i aprofitam l’ombra del lloc per a descansar i berenar una mica. La calor comença a fer estrags, alguns membres del grup sofreixen problemes per a continuar, la deshidratació i la fatiga passa factura, en una ruta no exigent, però que en aquestes condicions es converteix en infernal.

Així com podem, anam progressant fins arribar al Coll de Cala Ferrera, desistim de baixar al Joncar, ho deixam per una ocasió més favorable i tornam pel camí de s’Illeta fins el Port de Sóller, a on després de la clàssica dutxa amb garrafot d’aigua, anam a fer el final feliç al restaurant Sol y  Sombra, alguns mengen el menú de subsistència i altres li peguen a plats combinats, acabant entre tots les provisions de cervesa de barril.

En definitiva, ruta d’anada i tornada de 12 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de més de 500 metres, realitzada en 5 hores i 45 minuts, comptant aturades.

Assistents: Bente, Miguel, Alícia, Martí, Merche i Tomàs.