dimarts, 3 de maig del 2022

PARC NATURAL DE CAP DE CREUS

La ruta d’avui parteix del poble costaner de Cadaqués, a on deixam el vehicle en un dels aparcaments habilitats a la zona de dalt del poble. Seguidament es passa per una ermita en direcció a Port Lligat, a on hi ha la casa de Dalí, i que actualment és un museu.

Des de Port Lligat, he agafat un sender que va a ran de mar, hi ha un avis que la zona pateix d’esllavissades i està precintada, jo crec que és més una maniobra política, ja que passa per davant xalets i els propietaris no deuen voler ser molestats, ja que el sender és clar i sense cap problema per un caminador.

Seguidament he passat pel costat de la platja de s’Alqueria i he seguit el sender de la línea de costa, passant pel Cap d’en Roig i sa platja des Jonquet, he tornat seguir la línea de costa fins que he arribat a la Cala Guillola, a on no es podia seguir per la costa i unes marques de pintura blanques et dirigeixen al camí Vell de Cadaqués a cap de Creus.

He sortit en un creuament i he seguit els indicadors i les marques grogues i blanques d’aquest camí, he passat per Cala Jugadora i hi he baixat, he remuntant i finalment he arribat a la zona del far, hi ha un centre de informació, un bar i un restaurant. Des d’aquesta zona surt un sender circular que arriba al punt més oriental de la península ibèrica, situat a un 800 metres del far, he aprofitat està a la zona per a menjar una mica i tornar per l’altre costat del sender, passant per la Cova de s’Infern, que dóna  al mar i passant novament pel far.

Des del far, he tornat pel camí vell i en arribar al creuament de Cala Guillola, l’he seguit cap a Cadaqués, el darrer tram és penós, passant per la urbanització i diversos aparcaments de caravanes, fins arribar a Port Lligat, he passat novament per l’ermita i he baixat  a Cadaqués, molt turístic, per anar a fer el final feliç a a un bar que estava al costat del cotxo.

En definitiva, ruta d’anada i tornada amb alternatives de 18,1 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 6 hores comptant aturades.