divendres, 27 de maig del 2022

CACHORROS DE MONACHIL

La ruta d’avui es pot dur a terme de formes diferents, ja que hi ha senders i camins per que cadascú la faci a la seva mida. Nosaltres hem passat el poble Monachil a pocs quilometres de Granada per la carretera del Purche que puja a Sierra Nevada, un quilòmetre després del poble hi ha un aparcament al costat de la carretera, la Era del Portachuelo, a on hem deixat el vehicle.

Hem retrocedit uns metres per la carretera per agafar una pista asfaltada en baixada, que passa per alguns llocs d’esbarjo privats , “merenderos”, hem seguit fins que després de pujar un turonet en forta baixada arribam a la primera atracció del dia, un pont penjat de uns 60 metres de llargària, amb una bona cascada al seu costat.

Una vegada passam el pont entram dins la zona estreta del riu, un congost que en el seu costat dret en ordre de la marxa disposa de una paret artificial, el camí està entre aquesta paret, l’aigua passa uns dos metres per davall, i les roques verticals. Durant una bona estona caminam, ens acotam, ens tiram a terra o ens penjam a uns ferros per poder anar passant, ja que el lloc és molt estret i si et despistes vas a l’aigua, avui hi havia una bona correntia.

En un moment el congost es fa tan estret que estanca i fa una espècie de cova, la sortida es fa pràcticament estirat a terra, ja que la paret t’escup al riu. Després de passar totes aquestes divertides penúries, arribam a la zona de Las Azuelas, aon uns indicadors ens donen diverses opcions, continuar pel riu una estona, tornar a Monachil per la dreta o per l’esquerra, nosaltres decidim tornar per l’esquerra, passant novament un pont penjat, aquest una mica més petit que el primer, després sortim a una pista, que en forta pujada ens duu fins a un coll, ara el camí és pendent per avall fins que arribam a la Era de la Portechuela, a on teníem del vehicle.

En resum, ruta circular de 7,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 3 hores i 8 minuts pràcticament sense aturar.

Assistents: Magdalena i Tomàs.