dimarts, 23 de febrer del 2021

CALA MURTA-CALA EN FORAT

Nova ruta per la península de Formentor en un dia humit i amb molta boira. Hem deixat el vehicle devers el PK 12 de la carretera que va al far, en un espai habilitat al costat de la via.

Hem anat caminant fins l’entrada de les cases de Cala Murta, hem baixat per la pista, passant pel lloc de Colònies d’estiu una mica més a baix i arribant a la cala.

Des de la cala surt un sender amb escalons que arriba fins pràcticament l’illot de la punta, denominat El Castellet, després hem retrocedit una mica per ara ja sense traça, anar en paral·lel a la mar, hem passat per diverses cales, torrenteres, per la punta de les Salines i finalment hem arribat a la torrentera que baixa a la cala d’En Forat.

Hem deixat les motxilles i hem baixat fins el final de la torrentera, un darrer escaló molt elevat dificulta arribar a la mar, però hem pogut veure i sentir el fantàstic forat, quan hi peguen les ones fa un gran renou i surt l’aigua vaporitzada, val la pena baixar i veure aquest espectacle, sobretot en dies de mar moguda.

Ara hem començat la remuntada pel torrent, hem passat per unes construccions, desconeixem de quina data són, però hem trobar restes de ceràmica molt antiga. Hem pujat fins el turonet a on hem aprofitat per dinar, hi havia molta boira.

Des del turonet hem baixat cap a la vessant de Cala en feliu, per anar a cercar un camí que passa per davall, aquesta zona, encara que hi trobam algunes fites és complicada per la vegetació.

Hem agafat el camí i en teoria el segon creuament a ma dreta ens tenia que dur a prop de ses Cases de Cal Murta, perù una xarxa metàl·lica de considerable alçada barra el pas, hem tornat enrera i hem baixat fins un nou creuament pel camí de cala en Feliu, estàvem a prop de la carretera, i no sabíem si era millor anar per l’esquerra o per la dreta per no tenir problemes de pas, finalment ens hem ficat per les vinyes de la zona, sortint a una gran construcció, a on uns senyors molt amables ens han deixat passar per arribar a la carretera, sembla que la opció millor era agafar el camí de dalt a la dreta.

Hem caminat menys de un quilòmetre per la carretera i ja hem trobat el cotxo, a on ens esperava una botella de vi, Legaris, tinto fino Roble del 2019, de la denominació Ribera del Duero, que ha duit na Inés per dur a terme el final feliç, ja que no podem anar a tabernes, de moment. Hem begut un parell de tassons i hem parlat de la nova normalitat i de la actualitat del Covic 29.

Per tant, ruta circular de 12 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de uns 400 metres, realitzada en 6 hores comptant aturades.

Assistents : Inés i Tomàs.