dissabte, 27 de febrer del 2021

PUIG DE SANT NOFRE

Avui hem realitzat una ruta pel Pla, pujant el modest puig de Sant Nofre. Hem deixat els vehicles al costat del quarter de la Guardia Civil de Sineu,  en el camí de Montuiri, pel que hem caminat una estona, hem passat pel camí de Santa Margalida i després pel camí d’Ariany, pel que hem girat a l’esquerra.

Hem seguit aquest camí una bona estona, passant per la carretera de Sineu a Sant Joan i després passant per davall de els vies del tren, fins que ens hem plantat a la base del Puig de Sant Nofre, al que hem pujat pel sender habilitat.

Hem dinat a dalt, en un banc que hi ha a darrera una ermita en runes del segle XIV, avui hi ha hagut un suculent menú, per a commemorar una efemèride important, però no estic autoritzat per a contar quina era, coses de la censura.

Hi ha hagut galetes amb sobrassada, Valdepeñas Reserva, rebentat de Terry, xocolata negre, prunes seques i moltes altres delicadeses. Després hem passat pel vèrtex geodèsic, a on ens hem la foto del dia

Hem baixat pel mateix senderó, però després hem agafat diferents camins, la idea era passar per un collet entre els puigs Reig i de Son Pastereta, per anar al creuament que el dematí havíem agafat del camí d’Ariany, a on hem tancat el cercle, tornant fins els cotxos pel mateix camí del dematí.

En resum, ruta semi circular de 14 quilometres de distància, amb només el desnivell del Puig de Sant Nofre i del collet, realitzada en sis hores i 20 minuts comptant aturades.

Assistents: Magdalena, Francisca, Alberto, Manolo i Tomàs.