divendres, 12 de febrer del 2021

CAP DE FORMENTOR

Sempre hi ha una bona excusa per anar a caminar per la península de Formentor, i avui lluna nova i dia de Santa Eulàlia ha estat el dia ideal. Hem deixat el vehicle en un petit aparcament que hi ha a prop del PK 15 de la carretera del far.

Des d’aquest lloc, hem retrocedit per a carretera cap el túnel, abans d’arribar al túnel, un sender a l’esquerra i en pujada ens duu fins el coll de sa Creu, situat entre el Fumat i la Roca Blanca. En primer lloc hem pujat la Roca Blanca, per després desfer el camí i des del coll pujar al Fumat.

Des del Fumat, hem  baixat cap el coll de la Bretxa, per anar a cercar la baixada a la mar pel torrent de ses Agulles, que ens han adreçat a cala En Gossalba, abans d’arribar a la cala hem entrat a una cova petita a ma dreta, hi havia una olla.

Hem seguit baixant pel torrent fins arribar a la cala, hi ha un caló petit i després de caminar una estona seguint les fites trobam la cala més grossa que es situa al final del canal de cala  En Gossalba.

Hem creuat aquest canal per anar paral·lels a la mar, ara en pujada fins que hem passat per un cimet i una mica després ja hem pogut veure El Pont, un gran forat que forma un arc i te una baixada a la mar. Hem passat pel forat i baixat quasi fins la mar, per tornar a pujar a dalt i dinar en aquest lloc.

Després i seguint a prop de la mar hem anat molt a prop dels penya-segats, baixant cap el canal de s’Avenc i després en forta pujada arribar al Pla de Ses Basses, a on hem passat per l’Avenc del Pi.

Des de l’avenc hem arribat pel pla fins una pista, desdibuixada que ens ha dut fins la carretera.

Ara canviava la ruta, ja que hem anat a cercar el camí Vell de Formentor, una de tantes vergonyes d’aquesta Mallorca turística que es preocupa molt dels passeigs marítims i pocs dels camins ancestrals, autèntic patrimoni de la humanitat. El camí en runes absolutes, ple d’arbres podrits, ple de grans roques, romput, ple de pedres, un autèntic desastre, quina puta vergonya senyors administradors dels bens públics !!

Hem arribat a prop del far, per baixar per un camí ben marcat fins el Moll del Patronet, algunes escales molt inclinades ajuden a fer la baixada, pràcticament fins la mar, el darrer tram el camí desapareix.

Hem pujat pel mateix camí i hem arribat fins el far, avui desolat, qualque cotxo hi arribava i s’en tornava aviat, el vent a començat a bufar fort i entre que es feia tard, el vent i que el camí vell està en estat deplorable ens hem estimat més fer un poc de carretera, fins que hem arribat a on teníem el cotxo.

Per tant, volta circular de 20 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de uns 600 metres, realitzada en 8 hores comptant aturades.

Assistents: Cati i Tomàs.