dilluns, 22 de febrer del 2021

TORRENT DE NA MORA-CINGLES DE PERE PAU I DE N'AMET-TORRE DE NA SECA

Després de una setmana realitzant algunes rutes per Menorca, començam el dilluns amb una que tenia ganes de fer-la fa temps, en realitat no és una ruta clàssica, és més bé passar per alguns llocs concrets, en una zona aspre.

He deixat el cotxo al costat de la rotonda que hi ha quan es surt del túnel que arriba al Port de Sóller, per pujar cap el carrer que duu al camí de la Torre Picada, he estat una bona estona en el cotxo, esperant que atués la pluja, deixam el camí que puja a sa torre a ma esquerra i contínuam pel camí de s’ Illeta, ben aviat apareix el Penyal Bernat, que com altres formes fàl·liques ostenten topònims que tenen a veure amb l’església o amb mossens.

Passam per davall del penyal bernat i anam pujant pel camí, fins que arribam a barrera tancada, es passa pel costat dret, amb un avís de la perillositat de la  zona. El camí es converteix en sender i passa per una bretxa, ala que he entrat, una espècie de Fesa que queda a ma dreta en l’ordre de la marxa.

Després ve una bifurcació, a ma esquerra es baixa a la Font del Joncar, jo m’he liat i he ant una estona sense camí, fins que he arribat al Coll de Cala Ferrera, per a on passam a l’altre costat.

He seguit el sender de l’esquerra, el de la dreta va cap el Pas de s’Heura i el Puig de Bàlitx, el que jo he seguit passa ja al cap de una estona de baixada per unes grans balmes i després arriba al Pas de Na Cordellina, al que s¡accedeix per un forat; aquest pas ens duu a Sa Cova des Pujador i al Port de Fornalutx, però jo avui no hi he baixat.

He seguit baixant fins arribar en un lloc a on poder baixar al torrent i creuar-lo, en un lloc plàcid, sense complicacions. Tot d’una he passat al altre costat del torrent guanyant alçada i seguint unes fites.

Les fites m’han fet arribar al Cingle de Pere pau, a on les he deixades per seguir fins el Cingle de n’Amet, en un espai bastant complicat, s’ha d’anar amb cura, en alguns llocs et poses damunt unes caigudes al buit, amb unes vistes esplèndides.

Per qüestió de temps, no he anat fins el final del cingle de n’Amet, ja que tenia que optar per anar cap allà o pujar a sa Torre, i aquesta darrera opció ha estat l’escollida. Aquí és a on he trobat les màximes complicacions del dia, ja que hem trobava amb paret contínuament difícils d’assolir, fins que he guanyat l’esquena del cim i he pogut arribar a la Torre de Na Seca, en el moment d’arribada ha entrat una boira espessa.

He aprofitat per menjar una mica al costat de la torre, mentre menjava la boira ha escampat, menys en la part de Sa Costera i he pogut copsar algunes imatges.

La baixada l’he realitzada per la part oposada sense traça fins que he arribat a un camí que passa per baix i que ens duu fins el coll de Biniamar, per tornar he anat pel camí de Bàlitx, m’he desviat a la dreta abans d’arribar al Mirador de Ses Barques i he tornat al Port de Sóller pel camí de Figuera.

En resum ha estat una ruta circular de 23 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de uns 1000 metres, realitzada en 8 hores i 45 minuts comptant aturades, errades i alternatives diverses.