divendres, 5 de febrer del 2021

MUNTANYA DE MONTCAIRE PEL PAS DEL MARGE II

Nova ruta amb el Grup Verderol Extrem de 5 sobre 5. Hem quedat al mirador de Ses Barques, per agafar el camí de Bàlitx, hem passat pels Bàlitx de dalt, Enmig i de baix, hi ha moviments per la zona, una mica sospitosos, el de dalt a posat filferros a on  No n’hi havia, en el d’ enmig hi ha obres i el d'Avall roman tancat.

Hem passat per la Font, a on hem coincidit amb dos joves i un guia que anaven a fer el Torrent de Na Mora., nosaltres hem seguit fins el Coll de Biniamar i després cap a Tuent.

A l’alçada del creuament que duu a la fàbrica de Llum, en lloc de seguir, rectes ens hem desviat a la dreta, deixant la baixada a la fàbrica a l’esquerra.

Fins aquí un camí normal, tot normal i fàcil, però a partir d’aquest moment hem entrar en un altre dimensió pel que fa a la dificultat, hem entrat dins una pujada molt vertical, en un terreny difícil, aspre, amb una gran quantitat de pedres que es movíem i amb una de les rossegueres més espectaculars de la Tramuntana.

Tal com ens va contar el meu amic Adrián, un bon escalador d’Osca, avui estàvem en una zona similar a la Bolera del Mont Blanc, un lloc a on cauen sempre pedres, avui la caiguda de pedres ha estat contínua, les tiraven nosaltres mateixos amb els nostres peus, el problema és quan hi ha companys més a baix.

En Sebastià n’ha tocat una i aquesta ha fet moure un parell de metres algunes, m’ha dit que passés davant, i he estat jo que n’he tocada una que anava directament cap a ell, menys mal que el Voltor de Sa Vinya disposa de uns grans reflexes i la pedra pràcticament nomes  l’ha rosat, per tant molt recomanable en aquests llocs dur el casc posat.

Al final de la pujada ens hem trobat amb el pas del Marge II, sorprenent ment en aquest lloc inhòspit hi ha un marget d’escassos 4 metres i que encara s’aguanta molt bé, l’hem pujat per la pròpia paret seca de uns 2 metres d’alçària per a situar-nos un metres més amunt en el gran espai, únic i formidable de l’entorn de la muntanya de Montcaire.

Però no havia acabat el terreny aspre i complicat, ja que hem caminat per aquest entorn algunes hores per finalment pujar els dos cims més alts de la zona, que està formada per un caramull de grans roques, monges de pedra, forats, encletxes, i fins i tot un avenc ben pregon.

Hem dinat a una explanada que hi ha al costat del cim, en un espai sense vent, que començava a bufar fort, com sempre algunes delicadeses muntanyenques, com el fuet de Tarragona, el vi del Pla de Llevant i el Rebentat de Terry. No hem pogut estar molt, ja que havien passades bastants hores de la sortida i encara  ens restava la tornada que l’hem efectuada pel Pas des Pinot, que queda a l'esquerra del Coll de Biniamar si hom ho fa de baixada, hem sortit a Bàlitx de baix i hem arribat als cotxos ja amb fosca ben negre.

En definitiva, ruta circular de 24 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 1000 metres, realitzada en 11 hores comptant aturades.

Assistents: Manolo, Sebastià i Tomàs.